20 maja 2022

„Imperium złota”- S. A. Chakraborty

Wyd. We Need Ya | Org. The Empire of Gold | Seria Dewabad Tom III | 760 str. | 59,90 zł | Data wydania 05.05.2022 r. 

Czy Dewabad można jeszcze ocalić?

Za mną ostatnia część  trylogii Dewabad "Imperium złota". Co to był za tom! Zdecydowanie najlepszy ze wszystkich. Mam wrażenie, że dopiero teraz autorka udowodniła jak fenomenalny był jej pomysł i dała prawdziwy popis swojej wyobraźni. W finałowym tomie czeka na Was między innymi podróż przez egzotyczne krainy, wizyta w podwodnym świecie, spotkanie z piratami i wielka bitwa o zaczarowane miasto. Jesteście gotowi na pożegnanie z tą serią?

Książka ma ponad siedemset stron, ale gwarantuję, że na koniec i tego będzie Wam mało. Akcja jest mistrzowsko rozplanowana i kiedy już się rozkręciła, pędziła tak, że ciężko było się od niej oderwać. Nie pomaga tu fakt, że każdy rozdział kończy się nagłym zwrotem akcji, po którym następuje zmiana bohatera. Jakie to było irytujące! A za razem genialne, bo dzięki temu książka jest po prostu nieodkładalna. 


 Ponownie śledzimy historię z punktu widzenia Nahri, Alego i Dary. Podczas gdy ten ostatni, mimo prób ratowania Dewabadu, pogrąża miasto w coraz większym chaosie, pozostała dwójka walczy o przetrwanie w człowieczym świecie. Razem z bohaterami odwiedzimy miejsca znane z poprzednich tomów, ale mamy też okazję poznać zupełnie nowe, równie fascynujące.

Zakończenie trylogii jest naprawdę epickie. Autorka zadbała o to by rozwinąć i domknąć wszystkie wątki. Co chwila zaskakiwała mnie też zwrotami akcji jakich kompletnie się nie spodziewałam. To nie lada wyczyn by podtrzymać zainteresowanie czytelnika przez setki stron, a tutaj się to udało. Podczas gdy pierwszy tom był ciekawy ale dosyć chaotyczny, drugi bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, trzeci okazał się po prostu bezbłędny. Po prostu MUSICIE to przeczytać.

Ocena: 9/10

 

Trylogia Dewabad:

Miasto mosiądzu | Królestwo miedzi | Imperium złota

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.