5 czerwca 2022

"Drapieżne bestie" - Ayana Gray


 Wyprawa do dżungli

"Drapieżne bestie", to historia inspirowana mitologią afrykańską. Akcja rozgrywa się w fikcyjnym świecie, a autorka bawi się faktami i mitami z różnych zakątków Afryki tworząc niepowtarzalną i niezwykle barwną opowieść.  Co znajdziecie w książce? Egzotyczne miasto na skraju puszczy, mroczną dżunglę pełną niebezpiecznych bestii , tajemniczego potwora, który od stu lat zabija mieszkańców Lkossy, Nocne Zoo, w którym obejrzeć można drapieżne bestie i ukrytą magię, która czeka, by się przebudzić. A to dopiero początek.

Wydarzenia poznajemy z perspektywy dwójki bohaterów, których losy niebawem się przetną. Koffi ma szesnaście lat i od jedenastu pracuje razem z mamą w Nocnym Zoo za długi nieżyjącego ojca. Niespodziewanie w dziewczynie budzi się ogromna moc, która okaże się bardzo niebezpieczna. Ekon, od zawsze marzył by zostać jednym z Synów Sześciu, podobnie jak jego ojciec i brat. Jego kariera wojownika staje jednak pod znakiem zapytania. By udowodnić swoją wartość, postanawia schwytać legendarną bestię Shetani ,.W skutek splotu wypadków Koffi i Ekon łączą siły i razem wyruszają w niebezpieczną podróż do Większej Dżungli. Żadne z nich jednak nie spodziewa się tego, co tam odkryją.

Uwielbiam klimat egzotyki w książkach i być może dlatego, ta historia niesamowicie przypadła mi do gustu. Autorka ma bardzo przyjemny, lekki styl i dba o to, by czytelnik nie nudził się w trakcie lektury. Historia jest bardzo dynamiczna, pełna zwrotów akcji, mitologicznych faktów i nieoczekiwanych odkryć. 

Podobał mi się afrykański klimat, piękna egzotyczna sceneria i pomysł na tę historię. Uwielbiam bohaterów, którzy są uroczy, trochę naiwni, ale też zdeterminowani i ambitni. Znalazło się tu również miejsce dla delikatnego uczucia, ale nie oczekujcie wiele od tego wątku. Ze swojej strony serdecznie polecam, szczególnie nastoletnim czytelnikom. Mam nadzieję, że tak jak ja, spędzicie z tą historią przyjemne chwile.

Ocena: 7/10

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu You & Ya

1 komentarz:

  1. Przede wszystkim piękna szata graficzna. Klimat także do mnie przemawia. Będę się za nią rozglądać.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.