24 sierpnia 2021

"Śmiertelne zaklęcie" - Annette Marie

Wyd. Kobiece Young | Org. The Shadow Weave | Trylogia Mistrza Magii Tom II | 392 str. | Data wydania: 28.07.2021 r. 

W poszukiwaniu azylu

Misja, którą Clio wykonywała w Podziemiu na prośbę brata, zakończyła się wielką katastrofą. Eryx zdradził i wykradł śmiertelny czar. Lira został wyklęty przez rodzinę i ścigają go Żniwiarze. Clio natomiast straciła przyjaciółkę i chce jak najszybciej dostać się do Nadziemia, by ostrzec brata przed zdradą. Ale to nie takie proste, kiedy trzeba się ukrywać i uciekać. Clio i Lira będą potrzebowali przewodnika, który pomoże im dostać się do krainy Nimf, gdzie szukają azylu. Jednak zanim kogoś takiego znajdą muszą jeszcze przeżyć...

Pierwszy tom "Trylogii Mistrza Magii" miał intrygującą fabułę, ale niestety strasznie mi się dłużył... Postanowiłam jednak dać autorce jeszcze jedną szansę i... nie żałuję! Wreszcie dostałam to, czego oczekiwałam od samego początku, czyli świetne urban fantasy z dynamiczną akcją i ciekawym wątkiem miłosnym. O ile pierwszy tom miał bardzo nierówne tempo akcji, tak w "Śmiertelnym zaklęciu" cały czas coś się dzieje. Akcja jest niesamowicie dynamiczna i angażująca, bohaterowie stają przed ogromnymi wyzwaniami, zawierają niepewne sojusze i stale muszą oglądać się za siebie. Na pewno nie będziecie się nudzić czytając ten tom.


W porównaniu z "Mrocznym wymiarem" Ten tom wypada wprost rewelacyjnie. Jako romantyczka byłam zachwycona pełnymi napięcia scenami między nimfą Clio i inkubem Lirą. Pochodzą (dosłownie) z dwóch różnych światów i doskonale wiedzą, że romans nie wchodzi w grę, ale i tak zbliżają się do siebie coraz bardziej. Zaskoczyły mnie gorące sceny nietypowe dla młodzieżowej fantastyki i to jak autorka umiejętnie buduje napięcie między bohaterami. Choć w sumie do niczego nie doszło (w końcu to książka dla młodzieży) i tak nie zabrakło tu emocji, namiętności i szalejących uczuć. Chciałabym przeczytać jakąś książkę fantasy typowo dla dorosłych tej autorki - czuję, że to byłby sztos! 

Rozgadałam się o romansie, a przecież to zaledwie jeden z motywów występujących w tym tomie. Miłośnicy przygód na pewno nie będą rozczarowani, bo historia jest wprost naszpikowana scenami walk i dramatycznymi ucieczkami. Dodajcie do tego motyw drogi, odkrywanie nowych światów i ciągle zwroty akcji, a otrzymacie przepis na powieść doskonałą. W zasadzie nie mam tej części niczego do zarzucenia, jestem bardzo zadowolona z lektury i nie mogę się doczekać finałowego tomu. Na co liczę? Na jeszcze więcej akcji, przygód, zwiedzania Nadziemia i romantycznych uniesień. Bardzo się cieszę, że sięgnęłam po "Śmiertelne zaklęcie" i serdecznie polecam Wam ten tom, nawet jeśli pierwsza cześć Was nie porwała. 

 

Ocena: 8/10

 

Trylogia mistrza magii:

Mroczny wymiar | Śmiertelne zaklęcie | Krwawa klątwa


________________________________________________________



1 komentarz:

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.