15 sierpnia 2021

„Dotyk” – Ilona Gołębiewska

Wydawnictwo Muza | 416 str. | 39,90 zł | Data wydania: 28.07.2021 r. 


Cena błędów z przeszłości

Młodość, to czas szaleństw i nieprzemyślanych decyzji. Szaleństwa Majki nie skończyły się jednak dobrze. Nieodpowiednie towarzystwo i chęć zarobienia szybkich pieniędzy sprawiły, że dziewczyna wpakowała się w ogromne kłopoty. Ale to było kiedyś. Teraz Majka jest zupełnie inną osobą. Choć wciąż jest szalona, nieokiełznana i lubi dobrą zabawę, potrafi być odpowiedzialna i podchodzi do życia bardziej poważnie. Razem z przyjaciółmi założyła firmę krawiecką, a po godzinach prowadzi zajęcia dla dzieci jako wolontariuszka fundacji. W jej życiu wreszcie zapanował spokój, jednak kiedy na jaw wyjdą pewne tajemnice, a przeszłość ponownie się o nią upomni, jej świat ponownie stanie na głowie.

Fabuła książki jest tak zaplanowana, by czytelnik nie czuł ani grama nudy i był stale zaciekawiony jak dalej potoczą się losy bohaterów. Mamy tu sporo ciekawych wątków, intrygujących bohaterów i namiętny wątek miłosny, ale jeśli mam być szczera, dla mnie całe show skradła Majka. Ta dziewczyna jest jak żywioł. Idzie przez życie tanecznym krokiem (albo pędzi z zabójczą prędkością swoim kabrioletem), jest artystyczną duszą z milionem pomysłów na minutę, lubi szaleć, ale ma też w sobie ogromne pokłady empatii i czułości. Majka nie jest ideałem, robi głupoty, powtarza te same błędy, nie wie jak właściwie ulokować swoje uczucia, ale jest w tym wszystkim tak autentyczna, pozytywna i zakręcona, że nie sposób jej nie pokochać.

 


Przy naszej szalonej Majeczce, reszta bohaterów wypada raczej blado, mimo, że autorka starała się wykreować ich jak najbardziej szczegółowo i wiarygodnie. Może dlatego początkowo nie czułam chemii, kiedy na scenę wkroczył główny amant, czyli Michał. Zanim opowiem Wam o nim, musicie wiedzieć, że Majka jest już w związku. Wydaje jej się, że jest szczęśliwie zakochana, problem w tym, że jej chłopak pracuje za granicą, stale przedłuża swój pobyt i unika kontaktu z ukochaną. Majka wiernie czeka na niego, ale czuje się coraz bardziej samotna i odrzucona. I wtedy pojawia się Michał. Żaden tam mafiozo czy inny milioner- to zwyczajny facet, z normalną pracą, pozornie niewyróżniający się w tłumie, ale okazuje się uroczy, zadziorny i opiekuńczy, a Majka czuje, że zaczyna go lubić bardziej niż powinna. Oboje mają jednak sekrety i przeszłość, której nie chcą ujawnić. Uczucia zaczynają się komplikować, napięcie rośnie, a dawne sprawy zaczynają wypływać na światło dzienne. Jak skończy się ich historia?

 

Przyznam szczerze, że nie wiedziałam czego spodziewać się po fabule „Dotyku”. Ostatecznie otrzymałam powieść obyczajową z dodatkiem erotyki, ale także dramatu i lekkim kryminalnym twistem. Tak naprawdę wszystkiego po trochu, ale z tych idealnie odmierzonych proporcji Ilona Gołębiewska stworzyła historię, która mnie wciągnęła, zaintrygowała i pozwoliła oderwać się na chwilę od rzeczywistości. Jestem zauroczona postacią Majki i z zaangażowaniem śledziłam jej losy. Zaskoczył mnie wątek jej przeszłości, zauroczyło powoli rodzące się uczucie i oczarował styl Pani Ilony, która lekkością opowiada tą niełatwą, choć pełną pozytywnych emocji opowieść. Bardzo podobała mi się ta historia i zaoferowała dokładnie to, czego od niej oczekiwałam. Była lekka, przyjemnie napisana, ale za razem angażująca i nie stroniła od poważniejszych tematów. Świetnie się przy niej bawiłam i na pewno sięgnę po inne książki tej autorki.

 

Ocena: 7/10

_____________________________________________________________

3 komentarze:

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.