19 lipca 2022

„Królestwo przeklętych”- Kerri Maniscalco

Alicja w krainie czarów wkracza do piekła Dantego

 

Sama nie wiem od czego zacząć opinię "Królestwa przeklętych", bo jestem w kompletnym szoku. Czy to naprawdę ta sama seria i ta sama autorka, która nieco wynudziła mnie "Królestwem nikczemnych"? Nagle zapomniałam, że poprzedni tom mnie rozczarował, bo drugi jest zupełnie inny i znalazłam w nim wszystko to, czego od początku oczekiwałam od tej serii.

W wielkim skrócie, fabuła "Królestwa przeklętych" przypomina Alicję w krainie czarów, która wędruje po piekle Dantego. Główna bohaterka, Emilia, by odnaleźć mordercę siostry podpisała pakt z diabłem i ma zamiar przeszukać wszystkie kręgi piekła, nie bacząc na konsekwencje. Musi tylko wcześniej rozprawić się z Panem Gniewu. Za to co jej zrobił, powinna na wieki go znienawidzić, jednak w krainie, do której trafiła, emocje nie są taką prostą sprawą. 

Zmiana scenerii dała fabule książki potężnego kopniaka, ale zmienił się też klimat tej historii. O ile pierwsza część była jeszcze odpowiednia dla młodzieży, tak druga szokowała mnie na każdym kroku i kompletnie nie nadaje się dla młodszego czytelnika. Jest to fantasy typowo dla dorosłych z masą krwi, przemocy i grzesznych scen jak przystało na historię rozgrywającą się w piekle.

 


Jeśli czytając pierwszą część, byliście rozczarowani brakiem wątku romantycznego, tutaj już go znajdziecie i to w dużej ilości W końcu możemy też lepiej poznać Pana Gniewu i jego braci, a także zwiedzić kilka kręgów piekła i poznać panujące w nim zasady. Gwarantuję, że będziecie na każdym kroku zaskakiwani wyobraźnią autorki i tajemnicami stworzonego przez nią świata. Czasem wręcz ciężko mi było nadążyć za tym, co się dzieje i czego właśnie się dowiedziałam. Końcówka z kolei wybiła mnie w fotel. Naprawdę, takie zakończenia powinny być zakazane, bo jak mam teraz wytrzymać do premiery trzeciego tomu?

Jeśli lubicie mocne i kontrowersyjne powieści, będziecie zachwyceni drugim tomem "Królestwa". Nawet jeśli pierwszy nie przypadł Wam do gustu, dajcie tej części szansę. Gwarantuję, że zapewni Wam całą gamę emocji.


Ocena: 8/10

Królestwo nikczemnych | Królestwo przeklętych | Kingdom of the Feared

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu You & Ya

1 komentarz:

  1. Uwielbiam młodzieżówki, a na tę serię mam chrapkę już od dłuższego czasu. :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.