1 czerwca 2020

„Skandal”- Katarzyna Nowakowska


Wyd. Burda Książki | Tom I | 282 str. | 39,90 zł | Data wydania: 15.04.2020 r. 

Nowa rola w życiowym teatrze

Ciężko być sobą, kiedy inni ciągle wyznaczają ci role do odegrania. Julia doprowadziła już sztukę aktorską do perfekcji. Pokorna córka milionera. Młodsza, nieidealna siostra. Doskonały, choć niedoceniany pracownik. Julia zawsze robi to, co każdą jej robić inni, jest posłuszna, uległa i nigdy się nie sprzeciwia. Chcąc zadowolić innych i nie zawieść oczekiwań swojej perfekcyjnej rodziny, odsuwa na bok własne plany i marzenia. Sama nie do końca wie czego chce, ale skoro wiecznie musi udawać, nie zaszkodzi zagrać jeszcze jednej roli. Tą jednak rozpisze sobie sama i to ona będzie w niej górą. Pewnego wieczoru szara myszka przemienia się w prawdziwą femme fatale i odkrywa swoją drugą naturę. Tylko czy wieczna gra nie sprawi, że zatraci samą siebie? Czy będzie potrafiła sprzeciwić się rodzinie i zawalczyć o własne szczęście?

„I wtedy dotarło do mnie, że po prostu muszę to zagrać, żeby potem móc spojrzeć sobie w twarz. O tym przecież marzyłam. O życiowej roli, która sprawi, że w końcu poczuję się doceniana i kochana.”

W tej historii jest jeszcze ON. Nowy klient jej ojca, który jest wielką szansą dla rodzinnej firmy. Gburowaty, wiecznie niezadowolony angielski arystokrata, mimo nieudanego pierwszego spotkania, z jakiegoś powodu chce, by to właśnie Julia, a nie jej idealna siostra, zajęła się prowadzeniem wspólnych interesów. Problem w tym, że dla dziewczyny nie jest to wyróżnienie, tylko kara. Nie o takiej przyszłości marzyła, a zachowanie pana Windsora, nie tyle ją drażni, co doprowadza do rozpaczy. Przebywanie z Jamesem w jednym pomieszczeniu przypomina stanie pod gradową chmurą bez parasola, ale Julia zaciska zęby i gra swoją rolę. Problem w tym, że z każdym dniem ta gra coraz bardziej zmienia charakter. A kiedy oboje przekroczą pewną granicę, nie będzie już odwrotu.



„Skandal” jest pierwszą książką autorki, którą postanowiła wydać pod własnym nazwiskiem. K.N. Haner przyzwyczaiła mnie już do pikantnych i intensywnych historii, które szokują i rozpalają zmysły. Nie inaczej jest w przypadku tej książki. Dużo tu namiętności i żądzy, ale też ukrytych pragnień i odkrywania nowych doznań. Czym więc różnią się książki Haner od Nowakowskiej? Najistotniejszą różnicą jest to, że porzucając zagraniczny pseudonim, autorka poniekąd wróciła do korzeni. Główna bohaterka jest polką i właśnie w naszym kraju rozgrywa się większość wydarzeń. Było to przyjemne zaskoczenie, biorąc pod uwagę, że dotychczas akcja jej książek rozgrywała się wyłącznie za granicą. Ta historia jest też bardziej zmysłowa i elegancka, niż poprzednie książki autorki i to wydanie glamour niesamowicie mi się spodobało.

Czytając „Skandal”, odniosłam wrażenie, że akcja sama w sobie nie jest tu wcale najistotniejsza i stanowi zaledwie tło dla emocjonalnej przemiany głównej bohaterki. Gdy poznajemy Julię jest jak nieśmiały promyczek, który ciągle przysłaniają burzowe chmury. Czego by nie robiła, na tle swojej siostry i tak zawsze jest brzydsza, mniej inteligentna i wiecznie rozczarowująca. Ale udawanie, że dobrze czuje się w roli marionetki, w pewnym momencie przestaje jej się podobać. Dziewczyna wraz z własnymi pragnieniami stopniowo odkrywa swoją wartość i zyskuje pewność siebie. Nieoczekiwanie pomoże jej w tym pewien gburowaty anglik, tylko czy to dobry pomysł, by budować nową siebie na fundamencie romansu, który może zakończyć się jedynie skandalem? Przekonajcie się koniecznie!

O CZYM?  „Skandal”, to pełna namiętności i ukrytych pragnień historia kobiety, która dopiero poznaje samą siebie i uczy się nazywać po imieniu swoje pragnienia. To też opowieść o poszukiwaniu własnej drogi i samoakceptacji, która wcale nie jest prosta, kiedy najbliżsi nie okazują wsparcia i podkopują pewność siebie. Świetnie się bawiłam czytając historię Julii, a zakończenie całkowicie mnie zaskoczyło. Po takim twiście będę z niecierpliwością wyczekiwała kontynuacji i mam wrażenie, że „Skandal”, to zaledwie niewinny wstęp do większej i mocniejszej historii. Może i Haner zmieniła się w Nowakowską, ale to wciąż ta sama Królowa Dramatów, która uwielbia dręczyć swoich bohaterów. Jestem strasznie ciekawa, co będzie dalej!

Ocena:
7/10

_________________________________________________________________________



4 komentarze:

  1. Czytałam i odniosłam podobne wrażenia. "Skandal" podobał mi się najbardziej ze wszystkich książek autorki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka zyskała bardzo wielu swoich zwolenników i ja również mam coraz większą ochotę po nią sięgnąć. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja od jakiegoś czasu przestałam czytać jej książki, bo wszystkie dla mnie zaczęły być na jedno kopyto. Jakby szła na ilość a nie jakość :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.