24 sierpnia 2020

"Przy naszej piosence" - Klaudia Bianek

Wyd. We Need Ya | Tom III | 384 str. | 39,90 zł | Data wydania: 01.07.2020 r.


Każdy zasługuje na miłość


Człowiek jest w stanie zrobić wiele, by przetrwać. Na przykład zacząć kraść. Kiedy Kornelia włamuje się do kawiarni U Zegarka, jest to dla niej ostateczność. Mimo ogromnych wyrzutów sumienia, postanawia ukraść jedzenie dla siebie i młodszego brata. Zaalarmowany właściciel przyłapuje ją jednak na gorącym uczynku, ale zamiast wezwać policję postanawia pomóc zaniedbanej nastolatce i jej bratu. Choć ich znajomość zaczyna się nietypowo, a obdarzenie siebi
e nawzajem zaufaniem nie jest wcale takie proste, szybko okazuje się, że Kornelia i Antek nadają na tych samych falach i jest między nimi niesamowita chemia. Z każdym dniem poznają się lepiej i odkrywają jak wiele dla siebie znaczą. Tylko czy doświadczona przez los dziewczyna będzie w stanie otworzyć serce na miłość? I czy Antkowi uda się obronić ją przed niebezpieczeństwem, które wciąż  na nią czyha?

Na historię Antka czekałam od momentu kiedy poznałam go w pierwszym tomie serii. To facet, którego nie da się nie pokochać- nie tylko jest przystojny, charyzmatyczny i utalentowany, ale przede wszystkim ma ogromne serce i bardzo troszczy się o innych. Chodzący ideał, a jednak nie ma szczęścia w miłości. Spędza czas z przypadkowymi dziewczynami, które nic dla niego nie znaczą, ale tak naprawdę stworzony jest do tego by pokochać całym sercem. Kiedy w jego życiu pojawia się Kornelia, uruchamia się nim tryb super bohatera. Chce chronić delikatną, niewinną dziewczynę i otoczyć ją opieką. Choć mieli być tylko przyjaciółmi, zaczyna między nimi iskrzyć. Tylko czy chemia wystarczy, by utrzymać to, co jest między nimi?

Szczerze mówiąc oczekiwałam, że Kornelia będzie zupełnie inna. Liczyłam na silną, nieco zadziorną bohaterkę, która robi co musi, by zapewnić przetrwanie sobie i bratu. Tymczasem dziewczyna okazała się kompletnie załamana, udręczona i pogodzona z losem. Przeszła w życiu naprawdę wiele okropieństw i nie sposób nie wzruszyć się jej losem, ale tak naprawdę nie robi nic, by zmienić swoją sytuację. To Antek znajduje jej pracę, dba by ona i jej brat mieli co jeść i byli bezpieczni. Nie przepadam za takimi bezradnymi, skrzywdzonymi bohaterami, które nie potrafią poradzić sobie same, tylko czekają na rycerza na białym koniu. Niestety Kornelia nieco mnie rozczarowała. Nawet jej piętnastoletni brat miał w sobie więcej charakteru i zaradności.

O CZYM? "Przy naszej piosence", to opowieść o chłopaku, który szuka prawdziwej miłości, dziewczynie, którą tylko miłość może ocalić i uczuciu, które  rodzi się między nimi przy dźwiękach muzyki. Bardzo subtelna, spokojna, melancholijna opowieść dla delikatnych romantycznych dusz. Klaudia Bianek w każdej ze swoich książek, porusza trudne i bolesne tematy. Tym razem opowiada o życiu dzieci z rodzin patologicznych- o zaniedbaniu, głodzie i braku odpowiednich wzorców. Znalazł się tu również motyw toksycznego związku, przemocy, uzależnienia i zastraszania. Jestem pewna, że wzruszycie się w trakcie lektury tal samo jak ja. Zabrakło mi tu odrobiny charakteru i charyzmy w głównej bohaterce, ale i tak miło spędziłam czas z lekturą. Dla fanów Klaudii Bianek, to pozycja obowiązkowa.

Ocena:  7/10


Seria:

Jedyne takie miejsce | Ocalało tylko serce | Przy naszej piosence

Inne, zrecenzowane książki Klaudii Bianek:

Najcenniejszy podarunek

 

___________________________________________________


3 komentarze:

  1. Na pewno będę czytała tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia i naprawdę interesująca seria ❤ . Z pewnością sięgnę, jak tylko nadarzy się okazja 💋 Miłego Dnia

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo polubiłam twórczość autorki!

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.