2 września 2018

„Uleczę twe serce”- Tillie Cole

Wyd. Editio Red | Org. Heart Recaptured | Seria Kaci Hadesa Tom II | 376 str. 39,90 zł | Data wydania: 14.08.2018 r.

Piękno, które jest przekleństwem

Czy można uleczyć serce kogoś, kto nie chce zostać uratowany? Lilah i jej siostry całe życie spędziły w okrutnej społeczności zwanej Zakonem. To sekta religijna, która piętnowała dziewczyny takie jak Lilah, Mae i Maddie- zbyt piękne, doskonałe i pociągające. W oczach członków Zakonu, takie kobiety są uznawane za Przeklęte. Uważane za dzieło Szatana, były trzymane w odosobnieniu od reszty społeczności i  poddawane okrutnym torturom, które miały oczyścić ich dusze. Z tego religijnego piekła wyrwali je Kaci Hadesa, z ukochanym Mae na czele. Zatwardziali grzesznicy z gangu motocyklowego okazali się dla tych młodych kobiet wybawieniem- niczym upadłe anioły w czarnych katanach, przybyli by uwolnić je z piekła, w którym żyły. Jednak Lilah wcale nie chciała być ratowana. Dziewczyna pogodziła się ze swoim losem i była gotowa zrobić wszystko, by oczyścić swoją duszę z grzechów, tymczasem trafiła do miejsca rodem z jej najgorszych koszmarów- pełnego rozpusty, głośnej muzyki i zła. Kiedy przystojny Ky- wiceprezes Katów, dostaje zadanie, by otoczyć Lilah opieką i pokazać jej prawdziwe życie, oboje ze zdumieniem odkrywają, że w ich sercach zaczyna kiełkować uczucie. Jednak, czy zatwardziały grzesznik i podrywacz oraz wychowana w sekcie dziewczyna, przekonana, że przez przekleństwo swojej urody, nikt nie będzie w stanie szczerze jej pokochać, mogą stworzyć normalny związek?

 Schemat fabularny drugiego tomu „Katów Hadesa” opiera się na dokładnie takim samym schemacie jak poprzednio- Kat, dziewczyna uwolniona z sekty i rodzące się między nimi uczucie. Niestety autorka powiela poro swoich własnych pomysłów z pierwszego tomu i pewnie byłoby to dużym minusem gdyby nie jedna znacząca różnica- o ile Mae sama uciekła z sekty i znalazła schronienie wśród Katów, tak Lilah została ich gościem wbrew swojej woli. Podczas gdy pierwsza z dziewczyn sama chciała uwolnić się od okrucieństwa Zakonu tak druga, nadal głęboko wierzy we własne przekleństwo i skuteczność okrutnych praktyk jakim była poddawana. Jeśli uważacie, że fanatyzm religijny Mae był czystym szaleństwem, poczekajcie aż poznacie bliżej Lilah- jej zachowanie nie raz Was zadziwi, zszokuje i przerazi. Warto jednak przymknąć oko na szaleństwa dziewczyny i spróbować zrozumieć jej sytuację- mimo wszystkich jej fanatycznych zachowań ja nie znalazłam w sobie negatywnych odczuć do jej postaci. Jej historia, przeżycia, okropieństwa jakich doświadczyła- to wszystko ogromnie mną wstrząsnęło i potrafiłam jedynie współczuć tej skrzywdzonej dziewczynie i trzymać kciuki, by w końcu dostrzegła, że wszystko w co wierzyła, było kłamstwem.



Ten tom, podobnie jak poprzedni, aż kipi od zakazanych namiętności i grzesznych pragnień, jest przepełniony przemocą, okrucieństwem i mrokiem. Autorka nie ma żadnych hamulców, ani ograniczeń- wypełnia historię gorącymi scenami, nie szczędzi pełnych brutalności, wręcz perwersyjnych scen i okrasza całość ostrym, chwilami wręcz wulgarnym językiem-co jest znakiem rozpoznawczym tej serii. Jednak jeśli chodzi o uczucie rodzące się między Kylerem a Lilah, czeka na czytelnika spore zaskoczenie, bo w tym całym mroku i chaosie okazało się jasnym punktem- czymś pięknym, szczerym i bardzo delikatnym. Nie spodziewałam się aż tak subtelnego podejścia do uczucia, ale jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Piękno, słodycz, niewinność, a nad tym wszystkim krążące niczym stado wygłodniałych sępów widmo klątwy, zagrożenia i niebezpieczeństwa- ten mix naprawdę Wam się spodoba.

W pierwszym tomie autorka dosyć jasno nakreśliła strukturę sekty, w której wychowały się główne bohaterki i myślałam, że niczym mnie już w tej kwestii nie zaskoczy, a jednak bardzo się myliłam. Na jaw wychodzą nowe fakty, a opisy (o ile to możliwe) stają się jeszcze bardziej oburzające i szokujące. Boże, co tam się wyprawiało… Wiara zakonu w ogromniej mierze opiera się na chrześcijaństwie i o ile w pierwszym tomie nie było to aż tak rażące, tym razem niesamowicie kłuło mnie w oczy. Nie jestem zbyt mocno praktykująca, ale czytanie fragmentów w których Zakon w niesamowicie perfidny sposób wypacza słowa Pisma Świętego, budziło we mnie sprzeciw, podobnie jak praktykowane przez społeczność rytuały i niebywałe okrucieństwo, które rzekomo miało być narzędziem zbawienia. Połączenie gwałtów, wykorzystywania dzieci i brutalnych kar z religią niesamowicie mnie bulwersowało i aż sama byłam zdziwiona, jak emocjonalnie podeszłam do tych fragmentów. Nie mieści mi się to wszystko w głowie, wręcz nie mogłam znieść tego poziomu okrucieństwa i aż gotowało się we mnie na myśl, że takie sekty istnieją naprawdę.  



O CZYM?  Uleczę twe serce”, to kolejny tom serii o Katach Hadesa- czyli członkach gangu motocyklowego, którzy żyją na krawędzi, a każdy ich dzień wypełnia niebezpieczeństwo, ostra namiętność, okrucieństwo i grzech. Mimo iż autorka mocno opiera się na stworzonym w tomie pierwszym schemacie, udało jej się po raz kolejny zaskoczyć mnie i wciągnąć w swój okrutny i przepełniony namiętnością świat i ukraść kilka godzin podczas których nie mogłam oderwać się od książki. W literaturze szukam przede wszystkim emocji, a Tillie Cole dostarczyła mi ich aż w nadmiarze. Nie jest to historia, która spodoba się wszystkim. Jedynie nieliczne grono czytelników spragnionych naprawdę mocnych wrażeń, zakocha się w tej serii. Uczciwie ostrzegam- to książka zdecydowanie +18, mocna, brutalna, oburzająca, chwilami wręcz bulwersująca, ale jak dla mnie- niezapomniana. Na pewno nie jest to książka odpowiednia na początek przygody z mroczną erotyką, ale jeśli znacie podobne historie i podobały się Wam, z pewnością „Kaci Hadesa” staną się jedną z Waszych ulubionych serii.

OCENA:
7/10

Seria Kaci Hadesa:
To nie ja, kochanie | Uleczę twe serce | Uleczone dusze
Deep Redemption | Damnable Grace |Crux Untamed |Darkness Embraced


____________________________________________________________________




5 komentarzy:

  1. Kurde, nie wiem dlaczego, bo ogółem nie czytam tego typu książek, ale coś mnie do tego ciągnie - chyba dobre okłądki xD

    Bookeater Reality

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie niestety ta książka nie podeszła tym razem. Byłam zbyt przytłoczona po prostu, również nie mieściło mi się w głowie, co w tych sektach robili, jednak już byłam zmęczona psychicznie czytaniem o tym. Wiem, że to ważne, żeby wiedzieć brutalną prawdę, ale jednak. Przywiązanie Lilah do tej sekty również mnie męczyło. :/
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam jeszcze pierwszego tomu.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie brałam się jeszcze za tę serię :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm po Twojej recenzji jestem bardzo ciekawa tej książki, ale zarazem się jej obawiam!

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.