8 września 2018

„Tajemniczy czarny kot”- Nathalie Semenuik

Wyd. Alma-Press | Org. Mysterieux Chat Noir | 142 str. | Cena 40 zł | Data wydania: 09.05.2018 r. 

Dla kociarzy i nie tylko

Koty, kotki, koteczki. Jedni tulą je, głaszczą i uwielbiają, a inni nie znoszą, gardzą i unikają. Nikogo jednak, ta słodka wąsata mordka nie pozostawia obojętnym. To prawdziwie tęczowe zwierzęta, ich futerka mają najróżniejsze kolory- rude, białe, szare, łaciate… ale jeden kolor od wieków wzbudza najwięcej zainteresowania i kontrowersji- czarny. Talizman szczęścia czy symbol niedoli? Sługa diabła czy zwierzę święte? Okazuje się, że czarny kot na przestrzeni wieków był bohaterem wielu baśni, legend i przesądów, a jego historia jest niezwykle bogata! Nathalie Semenuik postanowiła zebrać wszystkie informacje o czarnym kocie i stworzyła niezwykłe kompendium wiedzy o tym małym uroczym stworzeniu.

 „Tajemniczy czarny kot” dzieli się na trzy zasadnicze części- dotyczące historii kotów, legend z nimi związanych i przesądów, w których odgrywają główną rolę. Sięgając po książkę, najbardziej oczekiwałam tej ostatniej części. Byłam niesamowicie ciekawa jakie jeszcze przesądy, poza znanymi przeze mnie, powstały na przestrzeni wieków. Jednak ku mojemu zdumieniu, to pierwsza część, ta opisująca historię czarnego kota okazała się najbardziej wciągająca i niesamowita. Dzieje czarnego kota były niesamowicie burzliwe, a on sam na przemian był czczony i potępiany. Choć w starożytnym Egipcie czarny kot, był zwierzęciem świętym, to już średniowiecze było dla niego prawdziwym pogromem. Z ulubieńca, stał się sługą diabła i przyjacielem czarownic. Nie mogłam się nadziwić, jak okrutnie koty były mordowane, w jak bezsensowne teorie z nim związane, wierzyli wówczas ludzie i ostatecznie do jak tragicznych skutków doprowadziły ich mordercze zapędy.



Podobno nie ocenia się książki po okładce, ale w tym przypadku śmiało możecie to zrobić. Oprawa graficzna sprawia, że aż mam ochotę zamruczeć z zadowolenia. Przepiękna twarda oprawa ze złoceniami, moc grafik, zdjęć, ilustracji- to wszystko sprawia, że książkę nie tylko przyjemnie się czyta, ale też ogląda. Drobnym mankamentem w mojej ocenie, jest malutki format, przypominający bardziej wydanie kieszonkowe. Gdyby książka była odrobinę większa, znacznie lepiej prezentowałaby się na półce i zwyczajne wygodniej by się ją czytało.

„Tajemniczy czarny kot”, to pozycja obowiązkowa dla każdego sympatyka kotów i wręcz wymarzony prezent dla kociarzy, ale nie tylko! Ciekawostki, legendy i fakty historyczne dotyczące dziejów czarnego kota na pewno wciągną każdego i zapewnią kilka chwil świetnej rozrywki. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się dlaczego koty mają akurat dziewięć żyć, dlaczego Egipcjanie je mumifikowali, co się stanie jeśli czarny kot przebiegnie Wam drogę, wszystkie odpowiedzi znajdziecie w tej małej niepozornej książeczce. Polecam!



__________________________________________________________________


__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Na facebooku do 12 września trwa rozdanie z książką- 
zapraszam do udziału!

KLIKNIĘCIE przenosi na stronę konkursową :-)

5 komentarzy:

  1. Zamiłowanie do kotów i nazwa mojego bloga, obligują mnie do przeczytania tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie po nią sięgnę, chociaż chyba pominę te kawałki o nękaniu kotów. Mam spory problem z przyswajaniem takich treści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam koty, wiec chętnie ją poznam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fakt,okładka boska 💕💕💕

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.