16 sierpnia 2016

„W ogień”- Ewa Seno

Wyd. Feeria Young | 340 str. | 34,90 zł | 07.07.2016

Będziesz się za to smażyć w piekle

Życie Emily zachwiało się w posadach gdy musiała opuścić rodzinne miasteczko i Emmę, najlepszą przyjaciółkę i najbliższą sobie osobę. Jej świat wali się jednak w gruzy gdy dociera do niej wieść o śmierci przyjaciółki, która upokorzona i poniżona, zdecydowała się na ostateczny krok. Em ogarnia rozpacz, ale też rządza zemsty tak ogromna, że ściąga na ziemię samego diabła. Pakt i zaprzedanie swojej niewinnej duszy wydaje się najgorszym możliwym pomysłem, ale za razem jedynym, by nietykalni dotychczas nastolatkowie ponieśli zasłużoną karę. Jednak czy zaślepiona bólem Em będzie potrafiła dostrzec granicę między sprawiedliwością a bezmyślną furią?

 Pomysł na fabułę w połączeniu z piękną, klimatyczną okładką od razu zawróciły mi w głowie. Może oczekiwałam odrobinę zbyt wiele, ale okazuje się, że te dwa podpunkty są niestety najmocniejszymi stronami książki. Im głębiej  w treść tym silniejsze stawało się przekonanie, że gdyby zmienić kilka istotnych elementów w książce, stałaby się o wiele lepsza. Największym rozczarowaniem okazała się kreacja diabła, który okazał się rozchwianym emocjonalnie chłopcem z manią posiadania. Nie jestem również w stanie zrozumieć jego fascynacji Emily, która poza krystalicznie czystą duszą nie miała kompletnie nic do zaoferowania. I fakt posiadania nieskalanej duszyczki muszę uznać za nieco wątpliwy skoro dziewczyna przyznaje się do bicia innych i przebijania opon nauczycielom w imię przyjaźni z Emmą.

Bądź co bądź, to książka dla młodzieży więc na zachowanie bohaterów, którzy mimo setek przeżytych lat nadal zachowują się jak dzieci, można przymknąć oko. Podobnie z główną bohaterką, jej naiwnością i czynami niepoprzedzonymi logicznym przemyśleniem. I tu właśnie następuje pewien zgrzyt, bo autorka wprowadzając nas w świat piekieł, pokazuje obraz kompletnie niepasujący do powieści dla młodzieży. W piekle Pani Seno niemal wszystko opiera się na seksie, a namiętność stała się walutą. Kompletnie by mi to nie przeszkadzało gdyby bohaterowie byli nieco dojrzalsi emocjonalnie. Czytając powieść nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że poznaję historię gimnazjalistki, która z dnia na dzień stała się sukubem. A przecież wystarczyło zmienić kilka rzeczy i odpuścić sobie młodzieżowy klimat, by ta historia naprawdę stała się czymś świetnym.

Mimo wszystko nie mogę powiedzieć, że piekielna przygoda z Em i Michaelem była nieudana. W trakcie lektury nie ma mowy o nudzie, kartki topnieją w błyskawicznym tempie a przygoda goni przygodę. Funkcję rozrywkową książka spełnia więc doskonale.  Po kolejny tom sięgnę z czystej ciekawości, bo zastanawia mnie jak autorka poprowadzi niektóre wątki, a możliwości stworzyła sobie naprawdę nieograniczone.

O CZYM?  „W ogień”, to opowieść o zemście i cierpieniu, ale przede wszystkim o przyjaźni wartej największego poświęcenia. Nie jest to historia doskonała, ale ciekawa i mimo kilku mankamentów, warta poznania. Decyzję czy chcecie podpisać piekielny pakt z Ewą Seno zostawiam jednak Wam.

Ocena:
6/10


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Feeria Young!


7 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcie! Książka nie jest w moim guście, ale bardzo fajnie napisałaś tę recenzję. Jest bardzo szczegółowa i dobrze, że wyjaśniłaś co Ci się nie podobało w książce, aby czytelnik mógł wiedzieć skąd taka a nie inna ocena ;)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm o książce nie słyszałam, fabuła wydaje się dość ciekawa, a okładka jest cudowna. Ale po Twojej recenzji nie wiem jeszcze czy po nią sięgnę. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    OdpowiedzUsuń
  3. Także jestem ciekawa kolejnego tomu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka niby ciekawa, ale te mankamenty, o których piszesz są rażące, tak jakby autorka nie mogła się zdecydować czy pisze dla nastolatków o ich problemach czy dla dorosłych...
    nieperfekcyjna-panienka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce i raczej nie zamierzam po nią sięgać.

    Przy okazji zapraszam Cię do mnie na bloga, gdzie organizuję pierwszy Book Tour dla blogerów :) http://ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com/2016/08/pierwszy-book-tour.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytam, ale obawiam się słabych punktów. Jestem ciekawa, czy przypadnie mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Absolutnie się zgadzam. Nie-diabelski Diabeł, wkurzająca bohaterka. I ten pseudo młodzieżowy klimat, w którym dominuje seks. Głównie dlatego ja osobiście raczej nie planuję poznać kontynuacji, no chyba że się zdarzy, iż wyląduje u mnie egzemplarz recenzencki - wtedy, można ryzykować, czemu nie. Sama z siebie jednak nie sądzę, iż sięgnę po książki Ewy Seno, a przynajmniej nie w najbliższym czasie. Chyba potrzebuję od niej trochę odpocząć. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.