13 marca 2017

Kącik medyczny: „Ulga dla brzucha”- Robynne Chutkan

Wyd. Feeria | 256 str. |32,90 zł | Premiera: 01.03.2017 r.

101 przyczyn i 101 rozwiązań

Dziś opowiem Wam o czymś zupełnie innym niż do tej pory. Dotychczas na mojej półce nie gościły żadne pozycje poradnikowe i medyczne, ale z racji swojego zawodu chciałam nieco poszerzyć wiedzę i przy okazji może odrobinę Was tym tematem zaciekawić. Jako świeżo upieczony technik farmaceutyczny jestem wciąż w ogromnym szoku jakie ilości leków Polacy pochłaniają każdego miesiąca. Oprócz leków niekiedy ratujących życie są to również ogromne ilości suplementów o wątpliwych standardach produkcji, które zażywane w zbyt dużej ilości mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc. A czasem wystarczy jedna trafna diagnoza, odstawienie czegoś, co nam szkodzi lub spróbowanie czegoś bardziej naturalnego, by skutecznie sobie pomóc. I właśnie takie porady uzyskacie w książce.

 Kolejna już książka znanej lekarki Robynne Chutkan skupia się na temacie dla wielu osób bardzo krępującym i wywołującym spory dyskomfort. W aptece przebierać możecie w preparatach łagodzących objawy wzdęć, choć mało kto zwraca uwagę, że 90% z nich to nic innego jak symetykon w różnych dawkach. Jest to substancja bezpieczna i stosunkowo skuteczna, ale odwraca często uwagę od tego o czym wolimy nie pamiętać, a mianowicie od przyczyn dolegliwości.

Autorka w swojej publikacji naświetla aż 101 możliwych przyczyn dolegliwości trawiennych. Okazuje się, że na naszym brzuchu odbija się cały szereg czynników. Znajdą się tu znane choroby, ale także takie o nieco egzotycznych nazwach, czynniki środowiskowe, spożywane pokarmy, nie bez znaczenia okazuje się również styl życia, dieta, czy przyjmowane leki. Każdy czynnik został opisany w nieco skrótowej, ale dość wyczerpującej i przystępnej formie. Każdy rozdział kończy się również propozycją rozwiązania problemu. Co ciekawe, ta druga cześć każdego rozdziału w większości przypadków skupia się głównie na jednej, kluczowej poradzie, którą jest wykluczenie szkodliwego czynnika. W poradniku chodzi głównie o to, by odkryć co nam szkodzi i się tego pozbyć- tak po prostu.

„Ulga dla brzucha”, to bardzo przystępny poradnik kierowany wprost do pacjenta. Ma klarowną przejrzystą formę i spisany jest potocznym językiem, pozbawionym niezrozumiałego medycznego żargonu. Nie dostrzegam większych minusów, może poza faktem, że autorka zwraca się wprost do kobiet, mimo że poradnik nie skupia się jedynie na kobiecych dolegliwościach. Rady doktor Chutkan świetnie sprawdzą się nie tylko w przypadku kobiet ale też mężczyzn, jeśli tylko dostrzegają u siebie ten problem.

Ciekawią was tematy dotyczące zdrowia i medycyny?
Chcielibyście czytać o tym częściej?


Za udostępnienie poradnika do recenzji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Feeria.


3 komentarze:

  1. Jakoś poradniki mnie nie interesują, ale polecę go mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta tematyka mnie nie interesuje niestety.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może i ja czytam więcej poradników i książek dotyczących zdrowia psychicznego, niż fizycznego, niemniej - takie tematy, zaskakująco - nie wzbudzają mojej irytacji, wręcz przeciwnie, czasami potrzebuję przeczytać coś o zdrowiu, żeby przypomnieć sobie, że muszę o siebie zadbać. Że POWINNAM o siebie zadbać.
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.