3 marca 2016

Filmowy marzec- zapowiedzi


Na co warto wybrać się do kina w marcu?
Poniżej kilka podpowiedzi.

„Carol”
Reżyseria: Todd  Haynes
Gatunek: melodramat
Premiera: 4 marca 2016

"Carol" opowiada historię zakazanej miłości i rozgrywa się w Nowym Jorku na początku lat 50. XX w. Dziewiętnastoletnia Teresa pracuje w luksusowym domu towarowym, marzy o pracy fotografki. Podczas gorączki świątecznych zakupów poznaje Carol – niezwykłą kobietę, uwięzioną w małżeństwie bez miłości, jednak pełną lęków i obaw związanych z porzuceniem dotychczasowego życia. To spotkanie odmieni ich życie na zawsze, jednak cena za chwile szczęścia będzie naprawdę wysoka.


 ***************************************************************************

„Londyn w ogniu”
Reżyseria:  Babak Najafi
Gatunek: akcja
Premiera: 4 marca 2016

Premier Wielkiej Brytanii umiera w niewyjaśnionych okolicznościach. Jego pogrzeb to największe zgromadzenie przywódców wolnego świata od dziesiątków lat. Wszystko wskazuje na to, że jest to najlepiej strzeżona impreza w dziejach, dopóki nie okaże się, że terrorystyczny spisek sięga samych szczytów zachodnich służb specjalnych, a spotkanie w Londynie od początku planowane było jako okazja do zamachu. Jedynym człowiekiem, który może jeszcze odwrócić bieg dramatycznych zdarzeń jest szef ochrony prezydenta USA czyli agent Mike Banning (Gerard Butler).


  ***************************************************************************
„Zmartwychwstały”
Reżyseria:  Kevin Reynolds
Gatunek: dramat
Premiera: 4 marca 2016

Kevin Reynolds, twórca filmu "Robin Hood – książę złodziei", przedstawia historię zmartwychwstania Chrystusa. Na prośbę Poncjusza Piłata, wpływowy rzymski setnik, Clavius, rozpoczyna śledztwo w sprawie rzekomego zmartwychwstania żydowskiego mesjasza oraz poszukiwania zaginionego ciała Jezusa z Nazaretu. Ma to powstrzymać powstanie, do którego w 40 dni po zmartwychwstaniu Chrystusa, dochodzi pośród ludu Jeruzalem.


  ***************************************************************************
„Robinson Crusoe”
Reżyseria:  Ben Stassen, Vincent Kesteloot
Gatunek: animacja, przygodowy
Premiera: 4 marca 2016

Wesoła papuga jest duszą zwierzęcego towarzystwa zamieszkującego bezludną wyspę. Wśród najbliższych przyjaciół ptaka-gaduły są: kameleon, tapirzyca, wiekowa koza, dwa pangoliny, jeżozwierz i samica zimorodka, w której nasz bohater skrycie się podkochuje. Ale papuga ma już dość kąpieli w oceanie i suszenia piór na złocistym piasku egzotycznej plaży. Pragnie zobaczyć świat! Pewnego dnia spotyka dziwne zwierzę, które chodzi na dwóch tylnych łapach i potrafi zrzucać skórę (czyli, tłumacząc na ludzki: zdejmować ubranie). To Robinson Crusoe, który po katastrofie statku został wyrzucony przez fale na brzeg wyspy. Zwierzaki, z początku nieufne wobec cudacznego przybysza, z czasem zaprzyjaźniają się z nim. Wkrótce Robinson i jego nowi przyjaciele połączą siły, by stawić czoła niebezpieczeństwu, które zagrozi mieszkańcom wyspy.


  ***************************************************************************
„Niezgodna. Wierna” cz.3
Reżyseria:  Robert Schwentke
Gatunek: dystonia, ekranizacja
Premiera: 11 marca 2016

Tym razem Tris i Cztery muszą przekroczyć granicę metropolii przyszłości i wejść do zupełnie nieznanego sobie świata, ukrywanego przez system. Jest to jedyny sposób, by ocalić ludzkość i zniszczyć dyktaturę. To, co odkryją po drugiej stronie, każe im zweryfikować wszystko, w co dotąd wierzyli i raz jeszcze dokonać podstawowych wyborów dotyczących odwagi, wierności, poświęcenia i miłości. Czeka ich ostateczna walka o świat, o siebie, o miłość.


  ***************************************************************************
„Wstrząs”
Reżyseria:  Peter Landesman
Gatunek: dramat, sportowy
Premiera: 11 marca 2016

Dramat, którego powstanie zainspirował artykuł w magazynie "GQ", przedstawiający dowody na powiązanie mikrowstrząsów oraz urazów głowy sportowców z ich późniejszymi samobójstwami. Na związek między tymi zdarzeniami wpadł dr Bennett Omalu (Will Smith), który połączył urazy, na jakie narażeni są sportowcy, z "przewlekłą traumatyczną encefalopatią", której objawy często doprowadzają do depresji i śmierci samobójczej.


  ***************************************************************************
„Siostry”
Reżyseria:  Jason Moore
Gatunek: komedia
Premiera: 11 marca 2016

Twórca przebojowej komedii "Pitch Perfect" przedstawia historię dwóch skłóconych sióstr, które postanawiają urządzić wielką imprezę w wystawionym na sprzedaż domu rodziców.


  ***************************************************************************
„Zdjęcie”
Reżyseria:  Maciej Adamek
Gatunek: dramat
Premiera: 11 marca 2016

"Zdjęcie" opowiada historię 17-letniego Adama, który po znalezieniu w domu starej fotografii swojej matki z obcym mężczyzną, stara się dowiedzieć, kto tak naprawdę jest jego ojcem. Film jest również opowieścią o pierwszej miłości, zdradzie i zetknięciu ze śmiercią.


  ***************************************************************************
„Zabójczyni”
Reżyseria:  Hsiao-hsien Hou
Gatunek: sztuki walki, dramat
Premiera: 18 marca 2016

Chiny, IX wiek n.e. 10-letnia córka generała zostaje porwana przez mniszkę, która wprowadza ją w tajniki sztuk walki, zamieniając w doskonale wyszkoloną zabójczynię. Dziewczynka jest bezwzględnie posłuszna, bez wahania eliminuje okrutnych i skorumpowanych namiestników władcy. Pewnego dnia po nieudanej misji zostaje odesłana w rodzinne strony z rozkazem zabicia mężczyzny, którego miała poślubić. Teraz jej ukochany jest potężnym przywódcą Północnych Chin i zagraża stolicy. Po13 latach z dala od domu młoda kobieta musi skonfrontować się z rodzicami, wspomnieniami z dzieciństwa oraz długo tłumionymi uczuciami. Związana przysięgą wierności wobec przełożonej musi wybrać pomiędzy uświęconą tradycją, w której ją wychowano, a głosem serca.


  ***************************************************************************
„Dama w vanie”
Reżyseria:  Nicholas Hytner
Gatunek: dramat, biograficzny
Premiera:18 marca 2016

Oparta na prawdziwych wydarzeniach poruszająca historia przyjaźni dwojga ludzi, która na zawsze zmieniła ich życie. Pojawienie się ekscentrycznej starszej pani w jednej z eleganckich dzielnic Londynu budzi niepokój jej mieszkańców. Panna Shepherd mieszka bowiem w vanie, którego, jak twierdzi, zaparkowała "tymczasowo" na podjeździe domu Alana Bennetta. Spędziła tam kolejnych 15 lat. Z każdym dniem relacje tych dwojga zacieśniają się, przechodząc powoli w prawdziwą przyjaźń.


 ***************************************************************************

„Tata kontra tata”
Reżyseria:  Sean Anders
Gatunek: komedia
Premiera: 18 marca 2016

o nie może skończyć się dobrze. Chyba że... chyba że jednak może. Ojciec vs ojczym – Will Ferrel vs Mark Wahlberg. Jeden dumny ojciec spotyka drugiego dumnego tatę. Czy coś może pójść nie tak? Otóż może. Wszystko. Już pierwsze spotkanie dwóch ojców jest początkiem totalnej (i zabawnej) wojny dwóch biegunowo rożnych osobowości – spokojnego, rodzinnego Brada (Ferrell) i typowego bad boya, przystojniaka Dusty'ego (Wahlberg). Ale z każdym dniem stawka rośnie. Ojciec i ojczymprześcigają się w najdziwniejszych pomysłach, by okazać się "tym lepszym". Kto wygra? Czy uda im się przetrwać tę rywalizację? Brad chce po prostu być prawdziwą częścią jego nowej rodziny, nie ma jednak pojęcia, ile będzie go to kosztowało, kiedy do domu wraca prawdziwy ojciec...


  ***************************************************************************


29 komentarzy:

  1. Już nie mogę się doczekać :D na pewno pójdę na Wierną, czytanie książki nie za bardzo mi szło może akurat film mi się spodoba :) każdy film mnie zaciekawił będę miała dylemat na co jeszcze iść w tym miesiącu ;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie utkwiłam przy pierwszej części. Postaram się to jednak nadrobić.
      Z marcowych premier zdecydowanie zaciekawił mnie "Londyn w ogniu" :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. W marcu muszę nadrobić "Bogów Egiptu", którzy w lutym mieli premierę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnież film fatalny, dlatego też muszę go zobaczyć, by przekonać się czy to prawda :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Chętnie obejrzę Wierną, choć sama nie wiem czy wybiorę się na ten film do kina. Ze wszystkich premier z początku roku najbardziej oczekiwałam Deadpoola i myślę, że było warto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Deadpool jest rewelacyjny, świetnie się na nim bawiłam :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Na Robinsona pójdę z córką na pewno :) Swoją drogą, bohater wygląda prawie tak samo jak złodziej z Zaplątanych (czyli ukochany Roszpunki) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zwróciłam wcześniej na to uwagi, ale faktycznie są podobni :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Zapowiedzi na kolejny miesiąc i tak są lepsze ;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Na pewno obejrzę „Robinsona Crusoe”, bo żadnej bajce nie odpuszczę ;)
    "Wierna" i "Londyn w ogniu" również mnie ciekawią.
    Reszta średnio mnie interesuje, albo w ogóle. Może kiedyś coś jeszcze obejrzę z tej listy, ale zapewne nie w najbliższym czasie :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie odpuszczę żadnej bajki, jeśli o to chodzi jestem wiecznym dzieckiem :-) z marcowych premier też najbardziej intryguje mnie "Londyn w ogniu" :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. "Carol", "Siostry" oraz "Zdjęcie" zainteresowały mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że uda Ci się zobaczyć te filmy w kinie :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Ten miesiąc zapowiada się na filmowy ! :D
    Na pewno zobaczę : Siostry, Zabójczynię i Damę w Vanie :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siostry sama chętnie obejrzę w jakimś dobrym towarzystwie :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. O tak, Wierna, nareszcie! Czekam na nią z niecierpliwością :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze że chociaż raz finału nie rozbili na dwie części :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. Mogłabym wymienić filmy, na które chętnie bym się wybrała, ale równie dobrze mogę skopiować większość tytułów! Ten miesiąc będzie tragiczny dla mojego budżetu, tyle jest do zobaczenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobnie z zapowiedziami książkowymi :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Filmowo marzec mnie nie zachwyca, raczej nie wybiorę się do kina na żaden z tych filmów, ale zaciekawił mnie odrobinę tytuł "Zabójczyni". Mam do nadrobienie seans Zwierzogrodu i on jest teraz moim priorytetem. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też muszę nadrobić Zwierzogród i to koniecznie, ale nikt nie chce iść ze mną do kina :/
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Chętnie oglądnę "Wierną", choć muszę przyznać, że co do "Zbuntowanej" miałam mieszane uczucia i ciężko mi było przebrnąć przez cały film :) Pozdrawiam
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wymiękłam po pierwszej części niekoniecznie chce mi się nadrabiać pozostałe :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  13. Nie czekam na żaden film w tym miesiącu, ale coś na pewno obejrzę. ;)
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli trafię na coś wartego polecenia na pewno podzielę się opinią :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  14. Na pewno wybiorę się z siostrą na ,,Wierną":3 Pójdę obejrzeć też ,,Siostry" z rodziną,gdyż trzeba jakoś uczcić Dzień Kobiet♥ Intryguje mnie ,,Dama w vanie",więc jak tylko pierwsze recenzję będą w miarę pozytywne,to na mówię koleżankę na wspólny wypadł do kina :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarówno Siostry jak i Damę w vanie postaram się obejrzeć i dam znać czy warto :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  15. Oooo. Okej. Chyba to nie za dobrze o mnie świadczy, ale słyszę o Carol po raz pierwszy w życiu. W sensie... serio. Jakim cudem? Zwłaszcza, że tam jest Blanchet na litość boską. Jak... to mogło mi umknąć? Wstyd i hańba.
    W każdym razie, wygląda to... co najmniej interesująco. W sensie nie jest to coś czego potrzebuję w tym momencie, bo bardziej się skłaniam ku komediom, ku akcji i tak dalej, natomiast tu wygląda mi to wszystko na spokojną, romantyczną, refleksyjną historię. I pewnie - kiedyś zapragnę tego, ale raczej nie szybko. :)
    O mój Boże, ale mnie boli serce po oglądnięciu zwiastuna Londynu w ogniu. Londyn to moje marzenie, na litość boską. To jest moje największe pragnienie. To miasto, o którym marzę, że za kilka lat zamieszkam! A w tym trailerze? Czy ja dobrze widziałam i ktoś rozwalił Uniwersytet w Oxfordzie? :( Jak tak można!
    Odnośnie "Risen". Śledziłam proces powstawania tego filmu, ze względu na mojego Toma, oczywiście. Tam gdzie Tom Felton, muszę być i ja. :D W tej chwili natomiast... kurczę. Nie wiem. Strasznie się obawiam, że mnie to zawiedzie. Bo ok - nawet zwiastun wygląda fajnie, ale tak samo było z Noem, który koniec końców okazał się czymś zupełnie innym niż się spodziewałam. Nie do końca w dobry sposób. Bo tak jakby przeistoczył religię. Nie wiem jak to wyjaśnić. Na pewno jednak się nad Risen zastanowię.
    Robinson Crusoe - wstyd i hańba, ale nie przypominam sobie, bym kiedykolwiek czytała książkę. Jak okropne to jest? W każdym razie, bajki raczej nie oglądnę bo wkurza mnie ta polityczna niepoprawność. Czemu KOTY są tymi złymi? :( Mam dość ugrzeczniania wizerunku psów i wmawiania, że koty to zło tego świata. Jak kiedyś napiszę jakąkolwiek książkę i wydam, to w którejś to pies będzie zły, a kot będzie dobry. Bo tak.
    Odnośnie Allegiant - wciąz nie oglądałam ekranizacji dwójki, ale to świadomy wybór, bo naprawdę nie cierpię Theo Jamesa. Rany. ;( Czemu on musi być cudownym Cztery? CZEMU. Przynajmniej Miles Teller cieszy moje oczy. Na nieszczęście - gra dupka. Mogliby się zamienić z Theo. Serio. Nie miałabym nic przeciwko.
    To ciekawe. W sensie Wstrząs. I już nawet nie chodzi o sam film. Ale nie miałam pojęcia, że istniały takie badania. Kurczę, medycyna nie przestaje mnie zadziwiać. Świat nie przestaje mnie zadziwiać. I cholera - jest tyle historii, w których dokonawszy odkrycia, zmieniającego wszystko, ludzie muszą uciekać i kryć się, bo inni nie chcą dopuścić do ujawnienia prawdy. To naprawdę przerażające. Kto wie, czego nie mówi się nam - zwykłym śmiertelnikom?
    Błagam litości z tymi dziwacznymi, żenującymi komediami amerykańskimi. Dobrze jednak, że zobaczyłam zwiastun Sióstr bo mi się przypomniało, że muszę oglądnąć Pitch Perfect 2. :)
    Rany... oglądam ten zwiastun "Zdjęcia" i cholera. Przypominam sobie czemu nie lubię polskich filmów. Nie jestem pewna z czego to wynika, bo na pewno nie z języka. Ale sam klimat, nie wiem dźwięki... uch.
    Zwiastun "Zabójczyni" też mnie nie przekonuje. Ale sam opis i zarys historii - TAK, DAJCIE MI TO, PROSZĘ! W postaci książki! <3 Chciałabym, żeby ten film był powiescią. Kurczę, to byłoby coś a'la "Posępna litość" i pokochałabym to całym sercem. :(
    O jakież to urocze. W sensie "Dama w Vanie". Co prawda wiedziałam, że ma coś takiego powstać, ale raczej spodziewałam się, że owa Dama będzie... czy ja wiem? Taką dobrą, pogodną staruszką, która rzuca refleksjami i złotymi myślami na prawo i lewo. Jestem mile zaskoczona! :)
    "Tata kontra tata" - tu jestem wyjątkowo ciekawa. Niby też wygląda to wszystko niezbyt ambitnie, ale jakoś tak wyjątkowo... zwariowanie. W dobry sposób. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.