19 lutego 2016

Kto zasłużył na bestseller?



Bestsellery Empiku rozdano po raz 17!

Dla tych, którzy mimo wszystko nie są zaznajomieni z wydarzeniem, mała ściągawka:

Bestsellery Empiku to nagrody dla najpopularniejszych książek, filmów, płyt, gier oraz czasopism minionego roku. Ranking najlepszych tytułów przygotowywany jest na podstawie wyborów kilkudziesięciu milionów osób, które dokonują zakupów w salonach Empik w całym kraju oraz sklepie internetowym Empik.com – każdy zakup to jeden głos w tym największym plebiscycie kulturalnym w Polsce. Podczas tegorocznej edycji konkursu nagrody zostały przyznane w 13 kategoriach: 5 książkowych, 3 filmowych, 2 muzycznych, multimedialnej oraz 2 prasowych. Odrębną kategorią jest Wydarzenie Roku.




Najchętniej czytaną polską autorką została w tym roku, nazywana królową polskiego kryminału, Katarzyna Bonda. Zwycięstwo przyniósł jej „Okularnik”, kolejna po „Pochłaniaczu” część tetralogii „Cztery żywioły”. Wiodącą metodą kryminalną w książce jest antroposkopia – metoda polegająca na rekonstrukcji twarzy za pomocą znalezionych czaszek. Z dbałością o każdy detal autorka przedstawia tajniki pracy profilerki, która próbuje odnaleźć sprawcę domniemanego morderstwa. Katarzyna Bonda, nazywana królową polskiego kryminału, jest pisarką, scenarzystką i byłą dokumentalistką specjalizującą się w tematyce kryminalnej.



W kategorii literatura obca zwyciężyła debiutantka rekomendowana przez samego Stephena Kinga – Paula Hawkins. Jej pierwsza książka – „Dziewczyna z pociągu” to najszybciej sprzedający się debiut dla dorosłych w historii brytyjskiego rynku. W Stanach Zjednoczonych co 6 sekund ktoś kupuje tę książkę. Główna bohaterka powieści każdego ranka dojeżdża do pracy tym samym pociągiem, pewnego dnia widzi wstrząsające wydarzenie, które odmienia jej dotychczasowe życie.



Uwielbiana przeze mnie Gayle Forman zwyciężyła w kategorii literatura dla młodzieży to już drugi rok z rzędu! Wyróżnienie otrzymała jej powieść „Wróć, jeśli pamiętasz” , co wcale mnie nie dziwi, bo sama wystawiłam książce pełną dziesiątkę [LINK DO RECENZJI]. Książka stanowi kontynuację "Zostań, jeśli kochasz" (lub jak kto woli "Jeśli zostanę"), czyli historii nastolatki, która po tragicznym wypadku, tkwi w stanie zawieszenia między życiem, a śmiercią. W drugim tomie, poznajemy historię jej chłopaka i to właśnie ta część bez reszty skradła moje serce. 

„Zabawy z Nelą. Kurs poszukiwania przygód” to laureat kategorii literatura dla dzieci. W wieku czterech lat Nela postanowiła, że chce podróżować i nagrywać filmy. Dziś, ośmioletnia dziewczynka, ma na swoim koncie podróże przez Azję, Afrykę i Amerykę Południową, kilka książek oraz kilkadziesiąt reportaży i autorskich programów. Podziwiam Nelę i w sumie nie wiem jakim cudem, nie znam jeszcze, żadnej z jej przygód. Muszę to koniecznie zmienić.




Ostatnia kategoria poświęcona była literaturze poradnikowej. Red Lipstick Monster – na co dzień Ewa Grzelakowska-Kostoglu to autorka najpopularniejszego w Polsce kanału kosmetycznego. Jej filmiki instruktażowe biją na youtube rekordy popularności. W tym roku wydała swoją pierwszą książkę – „Red Lipstick Monster. Tajniki Makijażu”.




W kategorii Muzyka zagraniczna” zwyciężyła bezkonkurencyjna Adele. Jej płyta „25” była jedną z najbardziej oczekiwanych premier ubiegłego roku. Po ogromnym sukcesie debiutanckiej płyty brytyjska wokalistka i autorka tekstów kazała czekać swoim fanom cztery lata na nowy album. „Hello” – singiel zapowiadający nowy krążek – ustanowił rekord popularności – w ciągu doby od premiery odsłuchało go prawie 30 milionów osób.


Laureatem kategorii Gra” i „Wydarzenie roku” został „Wiedźmin 3: Dziki gon”, CD Projekt RED – kontynuacja najpopularniejszej polskiej serii gier, ostatnia część trylogii. Przedstawia fantastyczny świat stworzony przez Andrzeja Sapkowskiego w opowiadaniach i powieściach. Prezentuje historię tytułowego Wiedźmina – Geralta z Rivii, którym gracz steruje z perspektywy trzecioosobowej. Gra odniosła ogromny sukces w Polsce i za granicą. Zdobyła wiele prestiżowych nagród, m.in. GameSpy i IGN. Redakcja serwisu Gry-Online wpisała Wiedźmina na listę gier cRPG wszech czasów.  Od siebie dodam, że mój brat jest chyba największym fanem gry, co skłoniło go nawet do przeczytania serii książek o Geralcie (bodajże pierwszej w jego życiu), więc zawsze będę już miała do tej historii sentyment.


Kategoria „Film polski”- „Bogowie”, Łukasz Palkowski – historia kardiochirurga Zbigniewa Religi, opowiada o pierwszej udanej transplantacji serca. Fenomenalna rola Tomasza Kota, świetny scenariusz i dialogi, obraz świata, którego już nie ma, poczucie humoru i wreszcie opowieść o walce, którą udało się wygrać. Obraz, stworzony przez młodego polskiego reżysera, został doceniony przez publiczność i krytyków. Zdobył Złote Lwy aż w 10 kategoriach. Film oglądałam już jakiś czas temu, ale nadal mam go wyraźnie w pamięci. Mimo mojej niechęci do polskich filmów (która nie jest tajemnicą), „Bogowie” naprawę zrobili na mnie ogromne wrażenie.


Kategoria Film zagraniczny”- „Hobbit: Bitwa pięciu armii”, Peter Jackson – ostatnią część trylogii o Hobbicie przez pierwsze trzy dni od premiery obejrzało prawie 700 tys. widzów w Polsce. Amerykańsko-nowodzelandzki przygodowy film fantasy, będący adaptacją książki J.R.R. Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, opowiada historię wyprawy podjętej przez kompanię krasnoluda Thorina do okupowanej przez smoka Smauga Samotnej Góry. Wybór jak najbardziej trafny, choć ja i tak wybrałabym „Interstellar”. Jeśli czytaliście moją OPINIĘ O FILMIE wiecie dlaczego J



Kategoria „Film dla dzieci” (chyba moja ulubiona, bo kocham bajki) „W głowie się nie mieści”, Pete Docter – kolejna niezwykła opowieść ze studia Disney Pixar. Akcja filmu toczy się w umyśle nastolatki Riley, głównymi bohaterami są jej emocje. W związku z przeprowadzką do San Francisco Riley musi porzucić swoje dotychczasowe życie i zmienić szkołę. Trudna sytuacja powoduje, że Radość, Strach, Smutek, Złość i Odraza spierają się jak sterować życiem młodej dziewczyny.



Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratuluję.

A co Wy myślicie o wybranych książkach?
Popieracie, czy może mieliście inne typy?


19 komentarzy:

  1. Bondę chcę przeczytać! to nie ma innej opcji ;)
    Dziewczynę z pociągu non stop gdzieś spotykam... jeżdżąc pociągami bądź tramwajami, więc jednak bestseller jest ;)
    Bogowie dopiero mam obejrzeć! Natomaist W głowie się nie mieści są genialne!!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fenomen Bondy skądś musiał się wziąć, dlatego i ka ciekawa jestem jej powieści mimo iż nie jest to gatunek po który sięgam zazwyczaj :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Osobiście nie rozumiem fenomenu "Dziewczyny z pociągu"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie czytałam wiec niestety nie jestem w stanie tego wyjaśnić :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Nie miałam wcześniej pojęcia o nagrodzie rozdawanej przez Empik. Teraz jestem pewna, że muszę obejrzeć 'Hobbita' i przeczytać 'Dziewczynę z pociągu'.
    Pozdrawiam,
    http://twierdza-dictum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc bardzo się cieszę, że mogłam Ci o niej opowiedzieć :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Bardzo lubię utwór Adele - Hello :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :-) artystka jest niesamowita i warto było na nią czekać :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. również wszystkim zwycięzcom gratuluję, zasłużyli na nagrody :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że zasłużyli, w końcu to był wybór czytelników :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. bardzo ciekawy post, zupełnie o tym wydarzeniu zapomniałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz czyli dobrze zrobiłam pisząc co nieco :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Ja nie czytałam żadnej z nagrodzonych książek, więc nie mogę zbytnio poprzeć tego wyboru. Jednak mam nadzieję, że to zmienię i chociaż sięgnę po książki Bondy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem ciekawa jej książek. Sama czytałam tylko "Wróć jeśli pamiętasz" i byłam zachwycona :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Szczerze, to nie znam żadnej z nagrodzonych książek, dlatego ciężko mi jednoznacznie potwierdzić, czy to dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam "Wróć jeśli pamiętasz. Rewelacyjna pozycja :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. ja jak najbardziej popieram wszystkie wybory. ;)
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej podoba mi się że to wybór kupujących a nie jakiegoś stronniczego jury :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. Nie śledziłam ogólnie całego wydarzenia, aczkolwiek po nim skonfrontowałam się z wynikami i w paru punkatach byłam miło zaskoczona. :)
    Odnośnie Bondy - nie czytałam i chciałabym nie wypowiadać się, ale jeśli już piszę i tak dalej, to muszę przyznać, że nie za bardzo ciągnie mnie do książek tej pani, choć oczywiście bardzo gratuluję jej sukcesu. Po prostu czytałam co nieco o ich wielkości i fakcie, jak chwilami jest trudno brnąć dalej w treść, a jako że ja za kryminałami nie przepadam, podejrzewam, że dla mnie to nie byłoby miłe doświadczenie. :)
    Odnośnie "Dziewczyny z pociągu" - wkrótce będę chciała poznać tą książkę, nawet zbieram się w sobie, by ją zacząć, ale przedmaturalny brak czasu nie pozwala mi na robienie tego na co mam ochotę. :( Niemniej, nie mam wobec niej jakichś super wymagań - mimo że jest bestsellerem i tak dalej. Po prostu za dużo razy się przejechałam na metce "BEST". :) Ale wciąż - jestem ciekawa i mam nadzieję, że mi się spodoba.
    Wiesz, że o "Wróć, jeśli pamiętasz" mam takie samo zdanie jak ty i pewnie możesz się domyślać, że też jestem bardzo zadowolona z tego wyboru i bardzo dumna z Gayle. :) Ale - pamiętam jakie oburzenie było na facebooku w noc, kiedy odbywało się rozdanie nagród. Jedno wielkie "COOOO? NIBY ZA CO FORMAN MA NAGRODĘ?!". I ja rozumiem, że nie wszyscy lubią to samo. Ale nawet jeśli ja czegoś nie lubię, staram się okazywać temu czemuś szacunek, żeby nie urazić innych. A na facebooku to było jedno wielkie wyśmiewanie się z Forman, totalny brak szacunku, wręcz szczucie fanów tej pani. :/
    O Neli nie miałam pojęcia, że w ogóle istnieje, także dziękuję, że mnie z nią zapoznałaś. :D Fajne życie - nauka przez podróżowanie i to w tak młodym wieku. :)
    Odnośnie Adele - nie jestem zaskoczona. Powiedzmy sobie szczerze, to Królowa, cóż można powiedzieć. :)
    Mój brat UWIELBIA "Wiedźmina", tak samo jak większa część kolegów z klasy. :D Poza tym, było podobnie jak z twoim bratem - mój brat przeczytał wszystkie książki, mimo że ja poprzestanęłam na paru, bo nie mogłam znieść pewnej bohaterki, to on brnął dalej i uwielbia cykl książkowy co jest dla mnie... zaskoczeniem. :D Poza tym, męczył tą beznadziejną polską ekranizację parę razy, co też mnie zaskakuje, bo na litość boską! To jest absolutne paskudztwo! :/
    Oooo, więc mówisz, że "Bogów" można oglądać? Bez strachu, że będę chciała sobie wyrwać oczy z oczodołów, jak to bywało z polskimi filmami? :) Dobrze wiedzieć. :)
    "Hobbit" <3 Wybacz, "Interstellar" wciąz nieoglądnięty, ale halo! To Hobbit! <3 Z Legolasem i w ogóle! Cieszę się, że wygrał. :D
    Uwielbiam "W głowie się nie mieści" uważam, że ta bajka zasługuje na Oscara i jeśli go nie dostanie to serio - chyba zwątpię w te nagrody. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.