8 marca 2020

„Vengeful. Mściwi”- V.E. Schwab

Wyd. We Need Ya | Org. Vengeful | Seria Złoczyńcy Tom II  | 544 str. | Data wydania: 29.01.2020 r. 

Złap mnie, jeśli potrafisz

Małżeńskie kłótnie kończą się różnie. Czasem sprzeczką, czasem rękoczynami, a czasem śmiercią jednego z małżonków. Marcela miała pecha znaleźć się w tej ostatniej grupie. Poszło o szminkę na jego mankiecie a skończyło się na wymachiwaniu nożami i wielkim pożarze, w którym Marcela zginęła.  Przynajmniej teoretycznie, bo kimś cudem wymknęła się z objęć śmierci i powróciła do żywych. Ale nie jest już taka jak przedtem. Teraz ma moc, dzięki której może zrównać z ziemią wszystkich swoich wrogów i wreszcie sięgnąć po władzę, której od zawsze pragnęła. 

Marcela jest nową figurą na szachownicy w PonadPrzeciętnej rozgrywce. Nie jest jednak zwykłym pionkiem, ale prawdziwą potęgą siejącą zniszczenie. Idealnie pasuje do pozostałych, nikczemnych bohaterów, u których próżno szukać takich cech jak szlachetność, uczciwość i honor. Skoro już jesteśmy przy innych nikczemnikach- ciekawi co słychać u Victora? Cóż, niestety nie najlepiej. Choć po finałowych wydarzeniach z „Vicious”, powrócił do gry, coś zaczyna szwankować w jego mocy. Rozpoczyna się szaleńcze poszukiwanie lekarstwa, ale czy Victor zdoła je odnaleźć nim będzie za późno? Co dalej z Mitchem i Sydney? I jakie karty w zanadrzu ma jeszcze Eli Ever? Koniecznie musicie się przekonać!



Autorka postanowiła zachować identyczną formę przekazu jak w tomie pierwszym. Jako taka chronologia w zasadzie tutaj nie istnieje. Poszczególne rozdziały są pozornie przypadkowym zbiorem wydarzeń z ostatnich pięciu lat, ale przeplatają się tak, by stopniowo odkrywać tajemnice i dawkować napięcie. Z tym ostatnim, autorka odrobinę przesadziła, bo momentami troszkę się nudziłam, ale muszę przyznać, że dowiedziałam się całego mnóstwa nowych faktów z życia moich ulubionych nikczemnych super bohaterów. Choć wydawało mi się, że wiem o nich prawie wszystko, okazało się, że to nieprawda. W historii pojawia się sporo nieopisanych dotąd faktów i tajemnic, ale także nowych wątków. Najbardziej intrygujący dotyczy pewnej instytucji, której celem stali się PonadPrzeciętni. Wierzcie mi, że za jej pośrednictwem autorka da bohaterom mocno w kość.

O CZYM?  „Vengeful”, to opowieść o ludziach obdarzonych niezwykłymi mocami, których nie wykorzystują jednak do czynienia dobra, jak na super bohaterów przystało. To historia przesiąknięta nikczemnością, rządzą zemsty i okrucieństwem. Pozycja idealna dla miłośników czarnych charakterów. Wierzcie mi, że tu spotkacie tylko takie postaci. Mimo całej tej niegodziwości naprawdę polubiłam bohaterów, i uważam, że w serii wciąż jest potencjał na kolejne ekscytujące tomy. Na pewno przeczytam je jeśli powstaną, tymczasem polecam Wam „Vengeful” (i oczywiście „Vicious” jeśli jeszcze nie znacie), bo to jedne z najbardziej oryginalnych historii jakie ostatnio poznałam.

Ocena:
8/10

Złoczyńcy:
Vicious. Nikczemni  | Vengeful. Mściwi

Świat Verity:

______________________________________________________________________


5 komentarzy:

  1. Nie czytam fantastyki, więc poczekam na coś spoza tego gatunku. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wyobrażam sobie życia bez fantastyki😍
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Nie znam tej serii, ale na razie się na nią nie skuszę, bo wolę obecnie inny gatunek literacki.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.