4 stycznia 2015

Zeszyt z cytatami #10 Przeszłość



Teoretycznie to tylko jeden dzień. Pozornie taki jak wszystkie inne. A jednak jest czymś więcej. To symbol zmian i nowego początku. A co z przeszłością?
To ją właśnie, opisuje kolejny zestaw cytatów J



Dzisiejsze hasło:
Przeszłość


Ci, którzy nie pa­miętają przeszłości, ska­zani są na jej powtarzanie. 
George Santayana 

Nie możesz zmienić przeszłości, ale przeszłość zaw­sze pow­ra­ca, żeby zmienić Ciebie. Zarówno twoją te­raźniej­szość jak i przyszłość. 
Jonathan Carroll

Za­pom­nieć. Ta­kie pros­te słowo. Gdy­by część jej mózgu pot­ra­fiła od tak, po pros­tu wy­mazać in­formację bez śla­du. Tak jak za­pom­niała o dro­biaz­gach: wysłaniu życzeń, od­da­niu książki do bib­liote­ki, ku­pieniu pas­ty do zębów pod­czas za­kupów w su­per­marke­cie. Z wiel­ki­mi wy­darze­niami nie jest już jed­nak tak łat­wo. Wy­ryły się w pa­mięci na zaw­sze. Żyją w tkan­kach mózgu, pod skórą, we krwi. Zwi­nięte w kłębek, drze­mią w nieświado­mości, do cza­su, aż coś je zbudzi. Ni stąd ni zowąd wspom­nienia ożywają, wy­pełniając głowę ob­ra­zami przeszłości.
Anne Cassidy




Bo nie żyję ani w przeszłości, ani w przyszłości. Dla mnie istnieje tylko dzisiaj i nie obchodzi mnie nic więcej. Jeśli kiedyś uda ci się trwać w teraźniejszości, staniesz się szczęśliwym człowiekiem.
Paulo Coelho 

Czy zastanawiał się pan kiedyś, jak silnie związani jesteśmy z przeszłością? Niekoniecznie naszą. Zresztą cóż to jest nasza przeszłość? Gdzie są jej granice? To jest coś w rodzaju bliżej nieokreślonej tęsknoty, tylko za czym? Czy nie za tym, czego nigdy nie było, a co jednak minęło? Przeszłość to tylko nasza wyobraźnia, a wyobraźnia potrzebuje tęsknoty, wręcz karmi się tęsknotą. Przeszłość drogi panie nie ma nic wspólnego z czasem, jak się sądzi.
Wiesław Myśliwski 



Żyj chwilą obecną, wspominaj przeszłość i nie lękaj się przyszłości, ta bowiem jeszcze nie istnieje i nigdy nie będzie istnieć. Jest tylko teraz.
Christopher Paolini

Przeszłość każdego człowieka 
jest w nim zamknięta jak karty książki,
którą on zna na pamięć,
a przyjaciele mogą przeczytać tylko tytuł.
Virginia Woolf

Przeszłość pociągnie was ku ziemi, każe wyłapywać szepty wiatru i bezsensowne opowieści drzew ocierających się o siebie. Będziecie rozszyfrowywać dziwne kody, próbować złożyć w całość to, co się rozpadło. To zupełnie bezcelowe. Przeszłość jest wyłącznie ciężarem: kulą u nogi, kamieniem u szyi.
Lauren Oliver


Jeśli przeszłość cię nie za­dowa­la, za­pom­nij o niej. Wy­myśl so­bie inną his­to­rię życia i uwierz w nią. Pa­miętaj tyl­ko te chwi­le, kiedy udało i się do­piąć ce­lu. Poczu­jesz siłę, by osiągnąć to, cze­go pragniesz. 
Paulo Coelho 

Wydaje się nam, że przeszłość jest naszą własnością.
Otóż przeciwnie – to my jesteśmy jej własnością, ponieważ nie jesteśmy w stanie dokonać w niej zmian,
ona natomiast wypełnia całość naszego istnienia.
Leszek Kołako­wski 

Wiem dobrze, że przeszłości nie da się wymazać. Przeszłość można ukryć, można ją zatuszować, zasłonić, żeby nic nie było widać - ale zawsze pozostanie świadomość tego, co jest pod spodem.
Jodi Picoult


W życiu nie często zdarzają się podobne chwile - chwile, gdy wiemy, bez cienia wątpliwości, że naprawdę żyjemy, czujemy powietrze w płucach, mokrą trawę pod stopami, dotyk bawełny na skórze; chwile, gdy żyjemy całkowicie teraźniejszością i nie liczy się przyszłość ani przeszłość.
Neil Gaiman 

No­sisz przeszłość w so­bie, ciągniesz ją za sobą na gru­bym, niez­niszczal­nym łańcuchu bez względu na to, jak da­leko w przyszłość pat­rzysz. Przez długi czas możesz ją ignorować, ale nie możesz od niej uciec. 
Nora Roberts



I gdy w końcu skrzyżują się drogi tych dwojga i spotkają się ich spojrzenia, wtedy znika cała przeszłość i cała przyszłość.
Paulo Coelho 

Przeszłość przypomina stary zegar, który wciąż chodzi, mimo że nie wskazuje prawidłowo godzin, wskazówki ma pogięte, tarczę pozbawioną cyfr, a mechanizm naśladujący głos kukułki zardzewiały i zepsuty - stary, zdezelowany zegar, który nadal tyka i z którego nadal wyskakuje kukułka, lecz to już nic nie znaczy
     Ken Kesey


Żródło


Dotychczas ukazały się:


Dla tych, którym (po raz kolejny...) nie wyświetlił się w pasku bocznym cykl z premierami mała przypominajka:



20 komentarzy:

  1. Nie były to cytaty jednoznacznie o przeszłości, ale podobały mi się. Szczególnie ten Lauren Oliver. Miałam zamiar użyć go w swojej recenzji "Delirium". :D
    ~Księżycowa Pani
    http://sztukaswiatlemdladusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko jest znaleźć cytaty, konkretnie na jeden temat, dlatego posługuję się ogólnymi hasłami, wokół których krąży dany odcinek. Dzięki temu każdy cytat jest wyjątkowy i niepowtarzalny ;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Bardzo różnorodny zestaw, co ciekawe niekiedy słowa poniektórych cytatów znajdują odzwierciedlenie w życiu codziennym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne zdanie na temat przeszłości i inną teorię na jej temat, stąd ta różnorodność ;-) A cytaty im bardziej życiowe, tym większe mają szanse by znaleźć się w zestawieniu ;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Interesujący zbiór cytatów. Ja lubię takie teksty, ale nie mam motywacji, aby zapisywać je sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój zeszyt z cytatami został zapisany tylko w połowie, dlatego teraz kontynuuję go w takiej formie i przyznam szczerze, że podział tematyczny o wiele bardziej mi się podoba ;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Piękne, życiowe cytaty :) Ja teraz postanowiłam u siebie na blogu codziennie publikować jeden z książki Isabel Mauro "Żyć kolorowo" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie muszę koniecznie zajrzeć do Ciebie :-) Aż taka kopalnia cytatów z tej książki? Może i ja powinnam ją przeczytać ;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Piękne cytaty , zawsze jak znajdę jakieś ciekawe myśli , to sobie spisuję albo zaznaczam je zakładkami indeksującymi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety przestałam przepisywać cytaty od kiedy zaczęłam wklejać je bezpośrednio do recenzji aktualnie przeczytanych książek. Ale cieszę się, że póki co udaje mi się prowadzić ten cykl, bo lubię wracać do takich mądrości :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Jak ja lubię czasami poczytać sobie cytaty :) To jest taka chwilowa rozkosz w moim odczuciu. Myślę, że jeżeli Ciebie to interesuję to spojrzysz do mnie. Kupiłem sobie kalendarz literacki i codziennie będę wstawiał cytaty z jego wnętrza. Zapraszam ! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nawet bardzo chętnie! :-) Uwielbiam cytaty (jak widać) i bardzo chętnie je czytam. Masz rację- to prawdziwa rozkosz! :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Niektóre te cytaty są naprawdę niesamowicie prawdziwe. Poza tym podziwiam to, że chciało Ci się wyszukiwać te wszystkie teksty - to na pewno wymagało pracy. Super cykl!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż nie ukrywam, że odrobinę ;-) Ale prowadzenie cyklu ułatwia mi bardzo spory zapas już wcześniej zgromadzonych cytatów ;-) I dziękuję za miłe słowa ;-) Kolejne części już w przygotowaniu ;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Ciekawe hasło wymyśliłaś i piękne cytaty wybrałaś- ujęły mnie zwłaszcza słowa Virginii Wolf oraz Jodi Picoult. Ja od siebie w tym temacie mogę dodać jeszcze kilka cytatów:
    " W każdym momencie, w każdej chwili, w każdym zdarzeniu kryją się przeszłość, przyszłość i teraźniejszość. W każdej chwili kryje się wieczność. Każde odejście jest zarazem powrotem, każde pożegnanie powitaniem, każdy powrót rozstaniem. Wszystko jest jednocześnie początkiem i końcem." - A. Sapkowski ("Pani Jeziora")
    "Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."- George Orwell ("Rok 1984"- polecam gorąco!)
    "Taka jest właśnie przeszłość: unosi się, potem osiada i gromadzi warstwami. Jeśli się straci czujność, pogrzebie cię."- Lauren Oliver ("Requiem")
    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    Nada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :-) Zarówno za miłe słowa jak i za cudowne cytaty, które dodałaś. Nie jestem wstanie określić który ujął mnie najbardziej, ale chyba najwięcej magii ma w sobie fragment "Pani jeziora", coś niesamowitego :-)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. "Jeśli przeszłość cię nie za­dowa­la, za­pom­nij o niej. Wy­myśl so­bie inną his­to­rię życia i uwierz w nią. Pa­miętaj tyl­ko te chwi­le, kiedy udało i się do­piąć ce­lu. Poczu­jesz siłę, by osiągnąć to, cze­go pragniesz." Paulo Coelho - O jej jakie to piękne.
    Już pomijając fakt, że jak zwykle podobają mi się wszystkie wybrane przez ciebie cytaty, to ten powyższy po prostu mnie... oczarował. Sprawił, że wskazówki się zatrzymały, wszystko się wyciszyło. Jeśli wiesz co mam na myśli. Pustka symbolizująca początek. :)
    I jestem fanką hasła, które wybrałaś! Jak najbardziej do mnie przemawia. :)
    Może i ja zatem, dorzucę coś od siebie. Niech no przeglądnę notatnik ze swoimi cytatami...
    "Pamiętaj, że człowiek się zmienia, jednak jego przeszłość nigdy." - "Szeptem" tyle wspomnień! :D
    "Tak oto dążymy naprzód, kierując łodzie pod prąd, który nieustannie znosi nas w przeszłość." - "Wielki Gatsby", do którego się przymierzam. :) Ten cytat użyła jedna z blogerek zdaje się, kiedyś przy opisywaniu ekranizacji, także... :)
    "Nie dobijaj się tym, co mogłaś, albo powinnaś była zrobić. Przeszłość jest już za nami. Ruszaj ku przyszłości." - Richelle Mead, coś podobnego. Nie sądziłam, że kiedyż zacytuję "Akademię Wampirów", a tu proszę. Niespodzianka ^^
    "Przeszłości nie da się zmienić, ale przyszłość wygląda całkiem nieźle. Jest pełna nieskończonych możliwości." - Trudi Canavan. :)
    "Myśl o przeszłości tylko wtedy, kiedy może ci ona sprawić przyjemność." - "Duma i uprzedzenie", którą właśnie czytam. ABSOLUTNIE WSPANIAŁA.
    "Przeszłość każdego człowieka
    jest w nim zamknięta jak karty książki,
    którą on zna na pamięć,
    a przyjaciele mogą przeczytać tylko tytuł." - to wygrzebane z internetu, kiedyś tam. Uznałam, że dziś bardzo będzie pasować bo w końcu hasło, bo w końcu porównanie do książek..
    "każda sekunda walczy o to, by trwać jak najdłużej, nim zamieni się w przeszłość." - Paolini. ;)
    "Czasem trzeba obejrzeć się za siebie, by zrozumieć to, co niesie przyszłość." A to nie wiem skąd, ale jest, więc dzielę się. :)
    "Przeszłość zawsze wydawała mu się miejscem o wiele ciekawszym i milszym od ponurej teraźniejszości."
    "Z przeszłością należy się rozstać nie dlatego, że była zła, lecz dlatego, że jest martwa."
    "Przyszłość przelewa się w przeszłość przez zwężenie w teraźniejszości."
    "Najgorszym więzieniem jest przeszłość"
    "... życie jest pełne ryzyka. Trzeba znać swoją przeszłość, ale zawsze patrzeć w przyszłość. Brać pod uwagę to, że możemy popełniać błędy, ale ciągle musimy wierzyć, że zasługujemy na przebaczenie." - to też z jakiejś recenzji zdaje się. Muszę sobie gdzieś zacząć zapisywać tytuły książek ^^
    "Żyj teraźniejszością; niech przeszłość leży spokojnie w swej mogile. Unoś wysoko podbródek i omijaj kałuże. Nie zwracaj się do swoich przyjaciół po terapię" - King.
    "Tysiące chwil przepływają przeze mnie. Te ramiona zawsze były moim jedynym schronieniem przed światem. Być może wcześniej niedocenione, ale tak słodkie w moich wspomnieniach, teraz wydarte z mojego życia." - "Kosogłos". Trochę tematycznie.

    Tak nie PS. ale jednak PS. :D Widziałaś?!
    http://www.biedronka.pl/pl/zimowy-festiwal-ksiazek
    Myślę, że szczególnie jedna z tych książek zwróci nań, twoją uwagę ^^

    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coelho choć pisze dość specyficzne (nie zawsze zrozumiałe) książki, to cytaty ma świetne ;-)
      Ach, szeptem! Muszę w końcu nadrobić zaległości z tą serią zanim kompletnie zakurzy mi się na półce ;-) Dziękuję za kolejną porcję świetnych cytatów! Zawsze można na Ciebie liczyć ;-)
      O kurcze, kurcze, kurcze! Czyżbym w końcu miała okazję kupić jedną ze swoich ulubionych książek w SUPER CENIE? ;-) Dzięki za link!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Świetny post i świetne cytaty ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.