17 czerwca 2021

"Poza dzień i poza czas" - Agata Czykierda - Grabowska

Wyd. Czwarta Strona | 312 str.  | 39,90 zł | Data wydania: 05.05.2021 r. 

Jesteś moim cmentarnym kwiatem

Wyjątkowe miejsca, przyciągają wyjątkowych ludzi. W przypadku tej historii, wszystko zaczęło się na zabytkowym cmentarzu ukrytym w środku lasu. Antonia, młoda studentka weterynarii chowa się tam przed światem i szlifuje swoją pasję, jaką jest fotografia. Pewnego dnia w jej azylu pojawia się jednak człowiek, który zburzy dotychczasowy spokój...

Daniel znalazł się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwej porze. Usłyszał za dużo i stał się celem bardzo złych ludzi. Cudem udaje mu się uciec oprawcom i ciężko ranny ukrywa się na cmentarzu. Tam właśnie znajduje go Antonia. Choć nie ma pojęcia kim jest nieznajomy chłopak, postanawia mu pomóc. Może w ten sposób uda jej się odkupić swoje winy. 

 


Cmentarz nie jest może wymarzoną scenerią dla początków historii miłosnej, ale opuszczona kaplica i zapomniane mogiły będą świadkami narodzin wyjątkowej więzi. Bohaterów połączy empatia, współczucie, ale też bolesna przeszłość i niezwykła chemia. Im dokładniej poznają swoją trudną przeszłość, tym silniejsza staje się ich relacja. Opowieść zaczyna się baśniowo i smutno, ale z czasem staje się coraz bardziej mroczna i niebezpieczna. Znajdziecie tu baśń, która ma wpływ na rzeczywistość, odrobinę nostalgii i melancholii, ale też wątki pełne akcji, odrobinę mafii i gorące uczucie, które zachwyci czytelniczki new adult. Istny koktajl, który sprawia, że książka jest absolutnie nieodkładalna! 

 

To moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, ale na pewno nie ostatnie. Zachwycił mnie sposób w jaki opowiada tą historię, jak manipuluje uczuciami czytelnika i rozkłada na czynniki pierwsze emocje bohaterów. Powieść chwilami jest spokojna i nostalgiczna, by za chwilę zaskoczyć szybką akcją i adrenaliną. Baśniowe i romantyczne wątki przeplatają się tu z brutalną rzeczywistością, która z bajkami nie ma nic wspólnego. Z jednej strony to książka piękna i magiczna, ale z drugiej wzruszająca, tragiczna i okrutna. Prawdziwa paleta emocji, którą autorka maluje przejmujący obraz nie dający o sobie zapomnieć. 

 

Ocena: 8/10


_____________________________________________________________

5 komentarzy:

  1. Na pewno nadejdzie mój czas z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo sympatyczna, przyjemna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, dawno nie sięgałam po takie książki i w sumie nie wiem, czy mam na nią teraz ochotę. Ale skoro Ci się podobała, to jest szansa, że przy nadarzającej się okazji po nią sięgnę :P Dzięki za rekomendację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podobała mi się ta książka! ;)


    P.S. Ale super widzieć, że osoby, które obserwowałam gdy sama prowadziłam bloga nadal działają tutaj. Ja ostatnio też wróciłam na "stare śmieci". ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.