20 maja 2021

"To, czego pragniesz" - Katherine Center

Wyd. Muza | Org. What You Wish For | 416 str. | 44,90 zł | Data wydania: 21.04.2021 r. 

Radość jest lekarstwem na całe zło


Stara miłość nie rdzewieje. Jak się okazuje, nawet ta czysto platoniczna. Przez nieodwzajemnione uczucie Samantha uciekła z Kolorado. Przypadek sprawił, że trafiła na wyspę, gdzie znalazła swoje miejsce na ziemi i prawdziwych przyjaciół. Pracuje w szkolnej bibliotece, która jest jej całym światem i wreszcie odnalazła spokój i szczęście. Do czasu kiedy umiera Max, dyrektor szkoły (a za razem jej założyciel) uwielbiany przez wyspiarską społeczność, a jego miejsce zajmuje... nie kto inny, tylko Duncan- wielka, platoniczna, nieodwzajemniona miłość Sam. Jak to możliwe, że ze wszystkich ludzi na ziemi, wybrany został właśnie ten, przed którym uciekła na drugi koniec świata? I dlaczego jej radosny, kolorowy i szalony Duncan, jest teraz sztywniakiem w szarym garniturze?


Kiedy Sam dowiaduje się, kto ma zostać nowym dyrektorem jest kompletnie przerażona i od razu zaczyna pakować walizki, by znowu uciekać i chronić swoje popękane serce. Zdaje sobie jednak sprawę, że Duncan jest jedynym kandydatem na tyle wyjątkowym, by móc zastąpić Maxa. Jest szalony, zabawny, barwny jak tęcza i gdziekolwiek się pojawia, zaraża pozytywną energią. Tak przynajmniej było cztery lata temu. Teraz Duncan nosi szare garnitury, ma obsesję na punkcie dyscypliny i bezpieczeństwa i nigdy się nie uśmiecha. Co więcej, zaczyna wprowadzać w szkole zmiany, które krok po kroku, niszczą wszystkie wartości jakie wyznawał poprzedni dyrektor. Samantha nie może uwierzyć w zmianę jaka zaszła w Duncanie. O wiele bardziej boli ją jednak fakt, że mężczyzna w ogóle jej nie poznał...


Można powiedzieć, że Sam i Duncan niejako zamienili się miejscami. Podczas gdy on z nieznanych przyczyn zmienił się z barwnego ptaka w szarego groźnego wilka, Samantha przeszła dokładnie odwrotną przemianę. Kiedyś była szarą myszką, która robiła wszystko, by nikt jej nie zauważył, ale na wyspie stała się kolorowym motylem i teraz to ona zaraża innych optymizmem. Początkowo nic nie zapowiadało, że będzie to tak fajna i pozytywna bohaterka, dopiero koło setnej strony autorka postanowiła zdradzić czytelnikom, jak ekstrawagancka i zwariowana jest Sam. Kiedy zadziorna bibliotekarka wkracza na ścieżkę wojenną z ponurym dyrektorem, zaczyna się prawdziwa zabawa. A od książki wprost nie można się oderwać!

 


Fabuła powieści skupia się na dwóch głównych aspektach. Po pierwsze na szkole założonej przez Maxa. To wspaniałe, tętniące życiem miejsce, było dla mnie niemal jak główny bohater. Z przyjemnością poznawałam kolejne zakamarki zabytkowej placówki, chłonęłam atmosferę i zakochiwałam się w każdym detalu, który sprawiał, że to miejsce było tak wyjątkowe. Podobało mi się jak autorka opisała relacje łączące nauczycieli, a także ich więź z uczniami i pasję z jaką wykonują swoje obowiązki. Poza książkami fantasy, chyba nie czytałam nigdy o tak fajnej szkole. Drugim wątkiem, który wiedzie tu prym, jest uczucie Samanthy do Duncana. Cóż to była za zwariowana historia, rodem z komedii romantycznych! Nie zliczę momentów, kiedy uśmiech nie schodził z mojej twarzy, ale też chwil wzruszeń i refleksji. Prawdziwy rollercoaster emocji!

 

Uwielbiam styl pani Center za jej humor, ale też dokładność i drobiazgowość. Opisy są dosyć rozbudowane, a autorka stara się wycisnąć z każdej sceny maximum potencjału. Szkoda tylko, że zakończeń nie opisuje równie szczegółowo. Epilog to zaledwie trzy strony i choć wszystko jest jasne, a wątki zostają zamknięte, szkoda, że autorka nie starała się zamknąć tej opowieści w taki sposób, w jaki ją zaczęła, czyli bardziej dokładnie i szczegółowo. Ale tak naprawdę, to jedyna rzecz która mi się tu nie spodobała- cała reszta była po prostu cudowna.

 

O CZYM? "To, czego pragniesz" jest opowieścią o poszukiwaniu szczęścia i czerpaniu radości z drobnych rzeczy. Bardzo pozytywna, ciepła i wywołująca uśmiech historia, skłaniająca jednocześnie do refleksji i wywołująca niekiedy łzy wzruszenia. Jestem zauroczona historią Sam i spędziłam z nią na wyspie wspaniałe chwile. Jeśli lubicie pozytywne, dające nadzieję, a za razem realistyczne i życiowe książki, będziecie zauroczeni twórczością Katherine Center!

 

Ocena: 8/10

Inne książki Katherine Center:

Milion nowych chwil   |  To, co bliskie sercu


____________________________________________________________________


3 komentarze:

  1. Czuję, że mi się spodoba :) Lubię twórczość Autorki, nie mogę się doczekać, aż wezmę się za lekturę, bo już na mnie czeka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę w wersji elektronicznej i będę ją czytała.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego tekstu, to naprawdę wiele dla mnie znaczy. Znasz już mój punkt widzenia, będę bardzo wdzięczna jeśli podzielisz się również swoim. A jeśli zdecydujesz się do mnie wrócić, możesz być pewien, że najdziesz tu odpowiedź ;-)

Zobacz też:

.